همشهری آنلاین: نخست وزیر دولت فلسطین تصریح کرد: "به هیچ عنوان دولت غاصب صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت."

اسماعیل هنیه در سخنانی در نمازجمعه تهران (17 آذر) یادآور شد: ما تا آزادی کامل بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین از حرکت جهادگرانه خود دست برنمی‌داریم، ما حافظان امین سرزمین فلسطین، این سرزمین اسلامی هستیم.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر دولت فلسطینی افزود: جهان استکبار و صهیونیست‌ها درپی محاصره ظالمانه ملت فلسطین از مامی‌خواهند تا غصب سرزمین خودرا به رسمیت بشناسیم و جهاد و مقاومت را متوقف کنیم و به موافقت نامه‌هایی که قبلا به امضا رسانده بودند، پایبند باشیم.

"من ازاین تربیون به همه تاکید می‌کنم،ای جمهوری اسلامی،ای امت جهان اسلام این مسایل هیچگاه محقق نخواهد شد."
هنیه گفت: اینها (آمریکا و صهیونیست‌ها) براین باور هستند که ملت فلسطین تنها است، آنها دچار توهم شدند، ما فلسطینیان بخشی از امت اسلامی هستیم، مادارای یک عمق استراتژی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان عقبه‌ای مستحکم، پایدار و پویا بوده و در واقع عمقی از استراتژی جهان اسلام هستیم.

نخست وزیر فلسطین به چند موضوع اشاره کرد و گفت: نخست اینکه ما درکنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌ایم و با این کشور یکصدا به مقابله به هیمنه و فشارهای آمریکا و صهیونیست‌ها می‌رویم .

وی تصریح کرد: ما قویا اشغال آمریکایی عراق را محکوم می‌کنیم و خواستار وحدت و یکپارچگی عراق و ملت آن کشور هستیم.

"امیدواریم نیروی مقاومت در عراق به پیروزی برسد و بتواند نیروهای اشغالگر را از آن کشور خارج سازد."
هنیه ابراز امیدواری کرد که با وحدت و یکپارچگی مسلمانان زمینه آزادی کامل بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین فراهم شود و در عین حال افزود: ما در راه جهاد و مقاومت، حتی یک وجب از سرزمین فلسطین صرفنظر نمی‌کنیم و همواره در راه جهاد و ایثار حرکت خواهیم کرد، "یا پیروزی یا شهادت "

کد خبر 10432

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز