چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهیه پاسخ‌های مکتوب به 700 سوال سازمان جهانی تجارت‌، مهمترین فعالیت دفتر نمایندگی تام‌الا‌ختیار تجاری ایران در سال 89 اعلام شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، اسفندیار امید بخش رئیس دفتر نمایندگی تام‌الا‌ختیار تجاری ایران گفت: با توجه به آغاز فرایند الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت و واگذاری فرآیند مدیریتی آن به وزارت بازرگانی، مهمترین فعالیت ما بر این موضوع متمرکز خواهد شد.

امیدبخش خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سوال‌ها متناسب با حوزه‌های تخصصی به 55 دستگاه و سازمان دولتی ارسال شده است.

این مقام مسئول خواستار مشارکت فعال دستگاه‌ها در پاسخ به این سوالات شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه محتوای این پاسخ‌ها بازگوکننده سیاست‌های اقتصادی و تجاری کشور خواهد بود؛ دستگاه‌های مختلف دولتی باید در تهیه این پاسخ‌ها، هماهنگی و مشارکت فعال داشته باشند.

به گفته امید بخش، نقش وزارت بازرگانی در فرایند الحاق، ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی است و به طور مستقیم درتهیه پاسخ‌ها اقدامی نخواهد کرد‌ و باید از طریق دستگاه‌ها و با هماهنگی وزارت بازرگانی تهیه شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره برنامه‌های آموزشی این دفتر گفت: برگزاری کارگاه ویژه برای برخی از دستگاه‌های دولتی درباره مباحث سازمان جهانی تجارت از مهمترین فعالیت‌های آموزشی دفتر نمایندگی تام‌الا‌ختیار تجاری ایران است و کارشناسان و مدیران سازمان توسعه تجارت تجارت نخستین گروه از شرکت‌کنندگان این کارگاه خواهند بود.

امید‌بخش در ادامه‌، از راه اندازی دفتر آموزش از راه دور خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین قرار است سه همایش در تهران و شیراز با حضور کارشناسان سازمان تجارت جهانی برگزار کنیم.

کد خبر 105134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز