یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیام مقام معظم رهبری به کنفرانس خلع سلاح تهران، اراده پایدار جمهوری اسلامی را در مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی به نحو دقیق نشان داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در سخنان پیش از دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در تهران افزود:سخن ایشان مبنی بر اینکه همه سلاح‌های کشتار جمعی چه هسته‌ای، شیمیایی و یا میکروبی تهدید برضد بشریت محسوب می‌شود و استفاده از آنها حرام است دو دیدگاه را در منظر عموم قرار می‌دهد، کنفرانس اتمی در آمریکا و کنفرانس خلع سلاح در تهران.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیام کنفرانس اتمی که اخیرا در آمریکا برگزار شد، نه تنها پیام خلع سلاح نبود بلکه تجویز استفاده از سلاح هسته‌ای به نحو گستاخانه بود.

وی اضافه کرد: در واقع خروجی کنفرانس اتمی در آمریکا تضعیف و نادیده انگاری معاهده ان پی تی بود که به عمد استخدام سایر سلاح‌های کشتارجمعی را نیز تحت عنوان نگرانی از تروریسم هسته‌ای مورد عنایت قرار دادند.

لاریجانی گفت: دیدگاه دوم پیام کنفرانس خلع سلاح در تهران است، آنگونه که در پیام رهبر معظم انقلاب منعکس شد و سراسر تثبیت مبارزه با سلاح‌های کشتارجمعی اعم از    هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی بود آنهم نه صرفا مانور سیاسی بلکه اعلام صریح، حرام بودن کاربرد این سلاح‌ها و یافتن راه هایی جهت خلع سلاح.

وی افزود: در واقع در قرائت کنفرانس تهران تقویت ان پی تی را شاهد هستیم.

لاریجانی ادامه داد: مقایسه این دو دیدگاه، فریب کاری برخی قدرت‌ها را در ژست‌های سیاسی علنی می‌کند.

رئیس مجلس گفت: کنفرانس آمریکا درپی انکار ان پی تی بود و کنفرانس تهران درپی اجرای کامل ان پی تی و نشانه برجسته عملی کنفرانس آمریکا در دفاع ایالت متحده و غرب از رژیم صهیونیستی با علم به اینکه این رژیم بی اعتنا به همه معاهدات بین المللی به دنبال گسترش سلاح های هسته‌ای است.

مجامع اسلامی از مردم فلسطین فعالانه دفاع کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک روز ارتش به دلاورمردان سه گانه ارتش و گرامیداشت یاد شهیدان این نیرو گفت: استقامت و پایداری مکتبی نیروهای مجاهد ارتش نظیر شهید صیاد شیرازی و شهید بابایی و بسیاری از رزمندگان ارتش جایگاه این نیرو را در قلب ملت ایران قرار داد.

علی لاریجانی افزود: حفظ این اعتبار به داشتن پیوند عمیق مردمی و مجاهدت مکتبی در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی تحت تدابیر فرماندهی کل قواست.

وی ادامه داد: از خداوند متعال عزت و سرافرازی این قدرت اسلامی را خواستاریم.

لاریجانی در ادامه گفت: در هفته‌های گذشته رژیم صهیونیستی از همه خطوط قرمز عبور کرد و پس از اقدامات ماجراجویانه در نابودی بناهای تاریخی اسلامی و حملات ناجوانمردانه به غزه، این بار نوع دیگری از رفتار جنایتکارانه را به ظهور رساند و آن تحمیل مهاجرت‌های دسته جمعی به فلسطینیان مظلوم در کرانه باختری است.

وی افزود: اخراج سبوعانه و نظامی حدود 100 هزار فلسطینی از کرانه باختری حادثه کوچکی نیست که مسلمانان در مقابل آن سکوت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مثل همیشه کشورهای عربی به جای اینکه در اینگونه مسایل یکصدا باشند و از ظرفیت جهان اسلام بهره گیرند، بازهم صداهای سازش بلندتر از مقاومت در مقابل این رژیم سفاک است.

لاریجانی افزود: تا کی باید از نردبان سست آمریکا و غرب با تئوری دروغین تشکیل دو کشور بالا بروید، مگر رژیم صهیونیستی کمترین توجهی به این گفتگوهای سازش کرده است که امروز مجددا به این ریسمان پوسیده چنگ زده‌اید.

وی گفت: اینگونه اقدامات نه تنها کمکی به ملت مظلوم فلسطین نمی‌کند بلکه صرفا باعث پوزخند مستانه رژیم صهیونیستی خواهد شد.

لاریجانی گفت: اینک شما هستید و مقاومت دلیرانه برای نجات فلسطین عزیز.

وی افزود: تا دیر نشده نگذارید نام شما به تاریکی در تاریخ ثبت شود.

لاریجانی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی اقدامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته را نوعی جنایت علیه هویت اسلامی فلسطین و نسل کشی و محو نسل‌ها می‌داند و آن را محکوم می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از مجامع اسلامی خواست در این مسیر فعالانه از مردم فلسطین دفاع کند، نه آنگونه که برخی از کشورهای غربی خود را به خواب آلودگی زده‌اند.

لاریجانی گفت: چند روز پیش یکی از رهبران کشورهای غربی سخنی تماشایی بر زبان جاری کرد که ممکن است روزی از خواب بیدار شویم و ببینیم اسرائیل به ایران حمله کرده است و این بسیار خطرناک است، نمی‌خواهیم چنین وضعی پیش‌آید.

وی افزود: احتمالا ایشان دچار فراموشی عمدی در بیان مابقی ماجرا شده است که در آن صورت از سفیر موشک های ایران نیز دچار بیهوشی خواهد شد.

لاریجانی گفت: تصور نکنند ملت ایران همکاری های گسترده آنان را با رژیم دیکتاتوری صدام فراموش کرده است، آن روز نصایح ملت ایران را نپذیرفتند و همان رژیم دیکتاتوری بلای جان آنها شد.

وی ادامه داد: اینک همان سناریو این بار در حمایت آنان از رژیم صهیونیستی تکرار می‌شود و معلوم است از تاریخ هنوز درس نگرفته‌اند. 

کد خبر 105362

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز