شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

دوحه - علی شاکری: روز هشتم از پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در شرایطی برای کاروان ورزشی ایران با درخشش فرنگی‌کاران آغاز شد که ناداوری و بی‌عدالتی در مسابقات تکواندو به‌خصوص مبارزه میان مهدی بی‌باک و حریف قطری‌اش مسئولان ورزشی ایران را به واکنش سخت وا داشته بود.


اگرچه درپی شکایت سرپرست کاروان ورزشی ایران به کمیته برگزاری بازی‌ها در مورد رعایت بی طرفی داوران در پیکارهای آینده و قول مساعد آنان آرامش موقت به جمع ورزشکاران ایران بازگشت، اما حضور قابل قبول کشتی‌گیران فرنگی در شروع مسابقات این رشته در سالن اسپایر 4 خلیفه همه را به روزهای آینده و پیش‌رو امیدوار ساخت.

حضور دو فینالیست در سه وزن شروع خوبی برای کشتی است که امروز در چهار وزن دیگر هم بخت مناسبی برای کسب مدال و افتخار دارد. در روز سخت مسابقات کشتی فرنگی با وجود آنکه علی اشکانی توسط داور آشنای مغولی باسکول در سد حریف کره‌ای متوقف شد و خود کره‌ای در دور بعدی در مقابل حریف قزاق تاوان سختی داد، اما حضور داود عابدین‌زاده و مسعود هاشم‌زاده خیلی زود تلخی حذف اشکانی را زدود.عابدین‌زاده برای راهیابی به فینال وزن 74  کیلوگرم طی سه دور به ترتیب مقابل حریفانی از ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان پیروز شد.

سخت‌ترین کشتی عابدین‌زاده مقابل کوبونوف حریف قرقیزستانی بود  که در وقت دوم حتی توانسته بود عابدین‌زاده را تا مرز ضربه فنی‌شدن پیش ببرد. عابدین‌زاده پس از خلاص‌شدن از ضربه فنی‌شدن در وقت سوم با هوشیاری برتری 2 بر صفر و صعود به فینال را جشن گرفت.

در وزن 96 کیلوگرم مسعود هاشم‌زاده هم چندان آسان و راحت به فینال نرسید. او در گام نخست حریف ترکمنستانی خود را برد. در دور دوم آشیل کومار هندی راحت‌تر از تصور تسلیم شد، اما کشتی با جیانگ کشتی‌گیر سرشناس چینی حکم یک فینال را داشت.

هاشم‌زاده وقت اول را 4 بر صفر برد، اما کشتی‌گیر چینی در وقت دوم با پیروزی 4 بر یک جبران کرد و کار به وقت سوم کشیده شد. نتیجه ندادن کار هاشم‌زاده در خاک امتیاز حریف را درپی داشت و هنگامی که خود هاشم‌زاده در خاک حریف نشست، با ندادن امتیاز به حریف موجب شد تا با کسب امتیاز آخر برنده این دیدار شناخته شود.

کد خبر 10550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز