سال گذشته بانک تجارت بابت دریافت قبوض از مردم کارمزدی را از شرکت مخابرات استان تهران برای خود در نظر گرفت و از محل پولهایی که باید به حساب شرکت مخابرات واریز میکرد، بیش از یک میلیارد تومان کسر کرد و این میزان را بهعنوان مبلغ کارمزد خود در نظر گرفت.
محمد خجستهنیا، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران در این باره گفت: تا به حال چنین جریان و روندی را در دیگر بانکها شاهد نبودهایم؛ مدیران ما چندین بار با مدیران مربوطهی بانک تجارت مذاکره کرده و خواستار برگرداندن طلب خود شدند اما بانک تجارت در پاسخی که به ما داد، اعلام کرد که این میزان به عنوان کارمزد کسر شده و اگر مخابرات استان تهران علاقهمند نیست میتواند با بانکهای دیگر در این زمینه وارد عمل شود.
موضوع نپرداختن قبوض تلفن ثابت مشترکان از طریق بانک تجارت به گفته خجستهنیا بحث فنی ندارد بلکه موضوع همان اختلاف مالی است و حتی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران نیز با آنها مذاکره کرده و خواستار حل مشکل شده اما هنوز مدیران بانک پاسخی به ما ندادهاند.
این روند طبق اعلام مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران تا زمانی که این مشکل حل نشده و آن میزان کسر شده به مخابرات برگردانده نشود و بانک تجارت در این زمینه با مخابرات تعامل نکند ادامه دارد و تا اطلاع ثانوی مشترکان از پرداخت مبلغ قبوض تلفن ثابت خود از بانک تجارت خودداری کنند.
جمله ذکر شده در پایین قبوض تلفن ثابت استان تهران «مشترک گرامی از پرداخت بانک مبلغ قبض تلفن ثابت از طریق بانک تجارت - حضوری و غیر حضوری - خودداری فرمایید.» در صورت بازگرداندن کارمزد کسر شده از بانک تجارت به شرکت مخابرات عبارت حذف میشود.
روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران تاکید کرد: باید به این موضوع نیز اشاره شود که این کارمزد از شرکت مخابرات کسر شده نه مشترکان؛ بنابراین تا اطلاع ثانوی پرداخت قبوض تلفن ثابت در همهی بانکها به جز بانک تجارت بدون اخذ هیچ گونه کارمزدی انجام میشود.
همچنین دکتر داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نیز در این باره گفت: بانک تجارت مشکلی در رابطه با کارمزد قبوض تلفن همراه ندارد و بحث کسر کارمزد برای قبوض تلفن ثابت با بانک تجارت اتفاق افتاده است.