گروه سیاسی: وزیر کشور از شناسایی و دستگیری یک گروه تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سنندج خبر داد

به گزارش ایلنا، مصطفی محمدنجار در فرودگاه سنندج گفت: نیروهای وزارت اطلاعات موفق شده‌اند یک گروه تروریستی که قصد عملیات خرابکارانه در استان کردستان و خارج از این استان را داشتند پیش از هرگونه اقدامی دستگیر کنند.

او با بیان اینکه این افراد از گروه‌های افراطی وابسته به جریان‌های سلفی و وهابی هستند که در سنندج مرکز کردستان دستگیر شده‌اند، تاکید کرد: از این گروه علاوه بر اسناد و مدارک وابستگی به گروه‌های مذهبی افراطی، مقدار قابل توجهی مهمات و سلاح نیز کشف شده است.

نجار گفت: طی 7 ماه گذشته در استان کردستان 30‌تروریست در قالب 7 گروه جداگانه شناسایی و دستگیر شده‌اند که در میان آنها تنوع وابستگی به گروه‌های سلفی، وهابی، کومله و پژاک دیده می‌شود. وزیر کشور تاکید کرد: این گروه‌ها به‌طور عمده در خارج از مرزهای استان کردستان و توسط ایادی استکبار به‌ویژه نیروهای آمریکا و صهیونیست حمایت و هدایت می‌شوند.

عاملان شهادت شهید شیخ‌الاسلام

در تهران نیز خبرنگاران پس از جلسه هفتگی هیات دولت دهم از وزیر اطلاعات درباره این گروه تروریستی تازه‌دستگیرشده پرسیدند. حیدر مصلحی پاسخ داد: اینها افرادی بودند که در ترور شهید شیخ‌الاسلام که چندی پیش در کردستان به شهادت رسیده، نقش داشته‌اند.

مصلحی تاکید کرد: یک گروه از افرادی که در این ترور دخالت داشتند یک هفته بعد از این اتفاق دستگیر و شناسایی شدند و این گروه باقی‌مانده بودند و با برنامه‌ریزی خوبی که صورت گرفت این گروه نیز که از اوایل انقلاب شکل گرفته بود، منهدم شد.

او در پاسخ به این پرسش که اسم  این گروه تروریستی که اخیرا در کردستان شناسایی و منهدم شده چیست؟ گفت: صبر کنید در آینده اعلام می‌کنیم.

معصومی‌نژاد خبرنگار است

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سؤال که در مورد ترور شهید علی‌محمدی به کجا رسیده‌اید؟ گفت: بحث ترور شهید علی‌محمدی در حال پیگیری است و ما البته به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

مصلحی همچنین در پاسخ به ادعای مقامات قضایی ایتالیا که اعلام کرده‌اند معصومی‌نژاد (خبرنگار واحد مرکزی خبر در ایتالیا که چندی پیش دستگیر شده است) یک مقام اطلاعاتی ایرانی بوده است، گفت: دروغ گفته‌اند، وی خبرنگار است.

کد خبر 105706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز