همشهری آنلاین: سردار رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی با قدردانی از سربازان امام زمان (عج) گفت: این سربازان کار سنگین و پیچیده اطلاعاتی را درباره شرکت‌های هرمی انجام دادند و آنان را به دقت شناسایی کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار رادان در مصاحبه با بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: وزارت اطلاعات 410 نقطه را شناسایی کرد و 410 گروه زبده نیز با هماهنگی دستگاه قضایی در یک ساعت هماهنگ عملیات برخورد با این شرکت‌ها را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در زمان عملیات توفیق های خوبی به دست آمد، افزود: ‌همه سر شبکه ها دستگیر شدند و همه اهداف مورد نظر بدست آمد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره تاریخچه فعالیت شرکت‌های هرمی گفت:‌ این شرکت ها ابتدا در آمریکا و کشورهای اروپایی آغاز بکار کردند و آمریکا و کانادا نخستین کشورهایی بودند که با این شرکت ها برخورد و حتی در یکی از کشورها یکی از سرشاخه ها را به 150 سال زندان محکوم کردند.

وی با بیان اینکه شرکت های هرمی صادرات خوبی برای رسیدن به مطامع سلطه جویانه است گفت: فعالیت‌های شرکت‌های هرمی و تجارت کثیف در کشوری مانند آلبانی باعث سقوط دولت شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: ‌در کشور ما نخستین بار علما متوجه شدند و نسبت به حرام بودن این کار اعلام موضع کردند اما مرحله دوم فعالیت این شرکت‌ها بعد از این فتوا تغییر یافت و به کارشان رنگ و لعاب قانونی دادند و افراد را طوری شکار می کردند که مجبور به ماندن باشند.

سردار رادان افزود: آنها به ظاهر کالاهایی را خیلی فراتر از ارزششان به فروش می رساندند و برای نمونه کالایی 200 هزار تومانی را به قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان به فروش  می‌رساندند.

وی اضافه کرد: اگر کسی می خواست که به سود برسد باید حداقل 12 نفر را درگیر این شرکتها می‌کرد.

سردار رادان تجارت شبکه ای را مفید دانست و گفت: ایین نامه بازاریابی شبکه ای تایید و تصویب شده است اما شرکت هایی که به اسم بازاریابی شبکه ای فعالیت دارند ،در صورتی که مجوز از وزارت بازرگانی نداشته باشند با آنها برخورد خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به معضلات اجتماعی شرکت‌های هرمی گفت: این شرکتها پس از عضو گیری و فروش محصول طرح دیگری را با نام سپرده گذاری در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: این سرمایه گذاری به ظاهر در فضای مجازی صورت می گرفت اما برای نمونه یکی از دفاتر هرمی به بهانه قطع اینترنت تمام سرمایه مردم را جمع کرد و رفت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ ایجاد روابط ناسالم، کلاهبرداری از فامیل و دوستان از جمله آثار مخرب فعالیت شرکت‌های هرمی است.

سردار رادان گفت:این شرکت‌ها سود سرمایه گذاری را ماهی 18 تا 20 درصد اعلام       می‌کردند و طمع افراد را برمی‌انگیختند.

وی افزود:ریشه شرکت‌های هرمی در خارج است و متاسفانه میلیارد‌ها تومان از سرمایه مردم از کشور خارج و یا صرف عیاشی شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: متاسفانه کسانی که میلیون‌ها تومان در این شرکت‌ها سپرده گذاری کرده‌اند هیچ سند و مدرکی ندارند اما نیروی انتظامی از طریق پلیس اینترپول به دنبال دستگیری مجرمان است.

سردار رادان خطاب به مردم گفت: به سود کمی که تحت نظارت دولت است قانع باشند زیرا در هیچ سرمایه گذاری نمی توان سود ماهیانه 18 درصد بدست آورد و این سود اصلا مبنای عقلایی ندارد.

وی گفت: نوع معاملات منازل در 410 شرکتی که با آنها برخورد شد،ناصواب بوده است و با بنگاه های معاملاتی که دراین کار دخالت داشته اند برخورد خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین از صداوسیما به علت نقش ویژه در اطلاع رسانی وعملکرد قوه قضائیه و وزارت اطلاعات در این باره تشکر کرد.

کد خبر 107996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز