سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه منتظر تصویب و ابلاغ طرح امنیت اخلاقی برای اجرا هستیم، توضیح داد:

هم‌اکنون وضعیت سطح شهرها را می‌بینیم، طرح‌ها تهیه می‌شود و ستاد عفاف و حجاب که دولت تشکیل داده در حال کار است اما ما به‌عنوان پلیس طرح‌هایمان را ریخته و طرح پیشنهادی‌مان را ارائه داده‌ایم. اما طرح امنیت اخلاقی با یک رویکرد جدید اجرا خواهد شد.

سردار حسین ساجدی نیا در جمع خبرنگاران افزود: هر چند که در این طرح پلیس را در نظرگرفته‌ایم اما همه مجموعه‌ها در این طرح همکاری دارند.وی در پاسخ به اینکه آیا در طرح امنیت اخلاقی گشت ارشاد با شکل سابق فعالیت می‌کند، گفت: گشت ارشاد به مفهوم قبلی نیست و شاید گشت داشته باشیم و قطعا باید افرادی باشند که تذکر بدهند اما روش کار با رویکرد قبلی فرق دارد.

ساجدی‌نیا ادامه داد: در امنیت اخلاقی بحث ما فقط برخورد با بدحجابی نیست بلکه شامل برخورد با مزاحمان نوامیس و... هم می‌شود.  وی یادآور شد: در طرح‌هایمان پلیس پارک را نیز در نظر گرفته‌ایم به‌ویژه در تابستان که مردم بیشتر از پارک‌ها استفاده می‌کنند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: هم‌اکنون منتظر تصویب و ابلاغ طرح امنیت اخلاقی هستیم و این طرح قبل از تابستان قابل اجراست.

وی همچنین از آغاز طرح‌های جدید ناجا در تهران خبر داد و گفت: طرح مبارزه با اراذل و اوباش که طی آن با مواد فروشان و معتادان برخورد می‌شود به‌زودی در تهران اجرایی می‌شود. وی تأکید کرد: مردم انتظار دارند که پلیس با افراد گردنکش برخورد کند از این‌رو برخورد قاطع با این افراد صورت می‌گیرد و اولویت ما برخورد با اراذل و اوباش است.

ساجدی‌نیا خاطرنشان کرد: بحث دوم برخورد با خرده‌فروشان مواد‌مخدر و معتادان پرخطر و تابلو بود که در سطح معابر حضور دارند که  در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی در این زمینه برخورد می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سؤالی در مورد جمع‌آوری ماهواره‌ها نیز اظهار کرد: جمع‌آوری ماهواره‌ها پیش از این براساس دستور قضایی انجام می‌شد و چیز جدیدی نیست و اقدامات گذشته صورت می‌گیرد چرا که بحث ماهواره در حاشیه کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 106093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز