همشهری آنلاین: وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر استفاده حداکثری از امکانات کشور برای ارتقای وضع کارگران، حذف کامل شرکت های پیمانکاری خدمات نیروی انسانی را از برنامه‌های این وزارتخانه در جهت ارتقای وضع کارگران اعلام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالرضا شیخ الاسلامی در مراسم روز جهانی کارگر که با حضور رئیس جمهور در تالار بزرگ کشور در حال برگزاری است، افزایش پوشش یارانه‌های بیمه‌ای کارگران، طرح تامین مسکن کارگران در قالب مسکن مهر، توزیع کارت اعتباری فجر و تدوین آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور را از دیگر برنامه های وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرد.

وی تدوین الگوی ایرانی و اسلامی کار، تهیه پیوست‌های فرهنگی و تدوین سند توسعه اشتغال در سطوح ملی، استانی، بخش و دهستان را ازجمله اقدامات تعیین کننده در توسعه بازار اشتغال خواند.

شیخ الاسلامی در بخش دیگری از سخنانش کارگران را قشری فرهیخته، باانگیزه و دین مدار خواند که نقش خود را در تاریخ انقلاب به خوبی ایفا کرده‌اند و با بصیرت و هوشیاری خود در مقابل داعیان نخبگی، هوشیاری و پختگی، از آلودگی‌های فتنه پس از انتخابات، با سربلندی و پاکی بیرون آمدند.

روز جهانی کارگر یادمان شورش کارگران آمریکایی علیه نظام سرمایه داری و بهره کشی از کارگارن در اول مه (11 اردیبهشت) 1886 در شیکاگوست که هر سال در بسیاری از کشورهای جهان گرامی داشته می‌شود.

کد خبر 106341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز