یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

گروه حوادث: اواخر فروردین امسال ماموران اداره هفتم پلیس آگاهی تهران که از مدت‌ها قبل در تعقیب یک باند زورگیری بودند

به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای این باند زیرزمین خانه‌ای در منطقه پامنار را به‌عنوان مخفیگاه خود انتخاب کرده و در آنجا نقشه‌های سرقت را طرح‌ریزی می‌کنند.

با این اطلاعات تیمی از ماموران با دریافت دستور قضایی از سوی بازپرس شعبه 11 دادسرای جنایی تهران راهی مخفیگاه سارقان شدند و آنجا را محاصره کردند. بررسی‌های نامحسوس پلیس نشان می‌داد که خانه مورد نظر متعلق به پدر 2 نفر از اعضای باند است و سارقان زیرزمین آنجا را تبدیل به پاتوقی برای طرح نقشه‌های سرقت و مصرف شیشه و کراک کرده‌اند.

ماموران با جمع‌آوری اطلاعات لازم، در یک عملیات ضربتی قدم به زیرزمین تاریک گذاشتند اما 4 عضو باند سرقت که از حضور پلیس در محل باخبر شده بودند سعی کردند هر طوری شده از دست ماموران فرار کنند.

در این میان 2 نفر از سارقان زیر تختخواب‌های چوبی که روی آنها اثاثیه بدون استفاده بود، مخفی شدند و 2 نفر دیگر نیز سعی کردند با سوءاستفاده از تاریکی زیرزمین در گوشه‌ای پنهان شوند اما چند دقیقه بیشتر طول نکشید تا پلیس توانست هر چهار سارق را از مخفیگاهشان بیرون کشیده و دستگیر کند.

سرقت‌های خشن

با کشف 8 گوشی تلفن همراه، تعدادی کارت شناسایی موتورسیکلت و خودرو و لوازم اوراق شده موتورسیکلت در این زیرزمین، تمامی متهمان به اداره آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

درحالی‌که اعضای باند مدعی بودند بی‌گناهند، بررسی سوابق مجرمانه آنها نشان می‌داد که هر چهار نفر آنها از سارقان سابقه‌داری هستند که تا‌کنون چندین بار به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده‌اند.

از سوی دیگر،  ماموران با ردگیری گوشی‌های تلفن همراه و کارت‌های شناسایی کشف شده در مخفیگاه سارقان موفق شدند تعدادی از مالباختگانی را که هدف سرقت‌های این باند قرار گرفته بودند شناسایی کنند.

یکی از مالباختگان مرد جوانی بود که وقتی رو در روی سارقان قرار گرفت آنها را شناخت و به ماموران گفت: ساعت 11 صبح 2 مهرماه سال گذشته از خانه خارج شدم اما وقتی می‌خواستم سوار ماشینم شوم، 2 نفر از این متهمان به من حمله کردند و با پاشیدن گاز اشک‌آور به‌صورتم تهدید کردند که اگر سر و صدا کنم مرا با چاقو خواهند کشت.

آنها سپس مرا سوار ماشینم کردند و به اتاقکی در یک گاراژ متروکه بردند. سارقان بعد از اینکه حسابی کتکم زدند 2 گوشی تلفن همراه، زنجیر طلا، 2 کارت عابربانک و پول‌هایم را گرفتند و دوباره مرا سوار ماشین کردند تا برای برداشت از حساب عابربانکم به طرف یک خودپرداز برویم اما در بین راه توانستم از دستشان فرار کنم. 

سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: تحقیق از دیگر مالباختگان نیز نشان می‌دهد که متهمان به شیوه‌های مختلف از جمله زورگیری، اموال آنها به‌خصوص موتورسیکلت‌هایشان را سرقت کرده‌اند که تحقیقات برای کشف دیگر جرایم احتمالی اعضای این باند در اداره آگاهی ادامه دارد.

کد خبر 106472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز