همشهری آنلاین: دومین جلد نخستین دایرة‌المعارف قرآنی نوجوانان به کوشش مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم پایان 6 ماهه نخست سال جاری منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم که هم‌اکنون نخستین جلد دایرة‌المعارف قرآن ویژه نوجوانان را در دست انتشار دارد، چندی است تدوین دومین جلد این مجموعه را نیز در دست اقدام دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی خراسانی» رئیس بخش دایرة‌المعارف‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اعلام این خبر به ایکنا گفت: با توجه به هدف ما که بسط و توسعه معارف قرآنی در مقطع سنی نوجوان که مقطع مهمی از زندگی و رشد شخصیتی هر انسان است و به دلیل عدم حضور آثار قرآنی مناسب و خلاء در این زمینه مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم اقدام به تألیف و تدوین این پروژه کرد.

وی افزود: برای این منظور جمعی از متخصصان حوزه علوم قرآنی و حوزه ادبیات کودک و نوجوان را گردهم آوردیم و با استفاده از سبک نگارش مناسب برای این مقطع سنی، معارف قرآن را عرضه می‌کنیم، البته کار دشوار ولی شیرین، لذت‌بخش و ضروری است.

خراسانی با بیان این مطلب که برخی از مقالات جلد دوم این دایرة‌المعارف به مرحله نهایی ویرایش رسیده‌اند و نیمی دیگر نیز در حال نگارش‌اند، گفت: در نگارش مقالات این مجموعه علاوه بر اینکه تلاش شد، تا نگارش متناسب با سطح فهم و دانش نوجوانان ما باشد، در انتخاب موضوعات نیز به نیاز این قشر و این مقطع سنی از مفاهیم قرآن توجه کردیم و در مجموع 1200 موضوع را برگزیدیم.

این قرآن‌پژوه اظهار کرد: جلد نخست این دایرة‌المعارف مراحل پایانی چاپ را می‌گذراند و جلد دوم نیز در پایان 6 ماهه نخست سال جاری منتشر می‌شود.

خراسانی با بیان این مطلب که این 1200 موضوع انتخاب شده در 12 جلد ارائه می‌شود، گفت: بر این اساس هر جلد 100 مدخل را در خود جای خواهد داد.

وی افزود: جلد نخست به حرف «الف» اختصاص دارد و 100 مدخل را از موضوع «آب» تا «ارتداد» در خود جای داده است، جلد دوم نیز ادامه حرف «الف» خواهد بود و با توجه به اینکه نیمی از مقالات آن نگارش کامل یافته و سایر مقالات نیز در حال آماده‌سازی است، مشخصات بیشتر را در آینده اعلام خواهیم کرد. 

کد خبر 106593

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز