چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

محمد سرابی: گل‌های گلخانه‌داران کنیایی در حال پژمردن هستند...

زیرا با وجود این که بحران آتشفشان ایسلند تمام شده است، هنوز پروازهای خطوط هوایی به شکل قبل برقرار نشده‌اند؛ بنابراین از هواپیماهایی که همیشه این گل‌ها را به اروپا می‌بردند، خبری نیست. درون اروپا هم شرکت‌های هوایی در حال محاسبه ضررهای آتشفشان هستند.

 محل آتشفشان از اروپا دور است و در جزیره ایسلند در شمال اقیانوس اطلس قرار دارد؛ ولی جریان باد غبار را به مرکز اروپا و کشورهایی مانند آلمان رساند. برای چند روز پرواز تمام هواپیماها لغو شد که در بعضی روزها تعداد آن به 30 هزار پرواز می‌رسید. پروازهای بین اروپا و امریکا هم به خاطر غبار روی اقیانوس ممکن نبود.

توقف سفرهای هوایی به اقتصاد اروپا ضربه زده است؛ زیرا مدیران اقتصادی یا سیاستمداران نمی‌توانستند برنامه‌های خود را اجرا کنند، و حمل‌و‌نقل هم متوقف شد.  البته بعد از مدتی که مقدار غبار و خاکستر کم شد بعضی از پروازها دوباره شروع شدند ولی خیلی طول کشید تا کار خطوط هوایی دوباره به شکل قبلی خود برگردد.

کمیسیون حمل و نقل اتحادیه اروپا اعلام کرده است که پروازها به‌زودی با همان حجم قبلی برقرار و خسارت‌ها جبران می شود. وقتی که فرودگاه‌ها تعطیل بودند، وسایل حمل و نقل زمینی مثل اتوبوس و راه‌آهن مسافران را از راه‌های زمینی و زیر ابرهای سیاه و غبارآلود به مقصد رساندند. برخلاف شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های حمل‌ونقل زمینی از وقوع آتشفشان سود هم برده‌اند.

کد خبر 106733

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز