چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه سیاسی: پلیس پاکستان عامل ترور کارمند سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در پیشاور را طی درگیری با این تروریست به هلاکت رساند.

فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مقامات پاکستانی اعلام کرده‌اند که پلیس پیشاور روز سه‌شنبه عامل ترور ابوالحسن جعفری،  کارمند سرکنسولگری ایران در پیشاور را کشته است.

روزنامه دیلی‌تایمز پاکستان نیز در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت که امان‌الله در منطقه شیخ‌آباد در حال تردد با خودرو بود که پلیس به او ایست داد اما وی به این هشدار پلیس توجه نکرد و گریخت. پس از تعقیب و گریز، پلیس خواست خودرو امان‌الله را مورد بازرسی کامل قرار دهد که با مقاومت وی مواجه شد و سرانجام این مقاومت به درگیری مسلحانه بین امان‌الله و نیروهای پلیس انجامید.

در این حادثه تیراندازی امان‌الله در جا کشته شد و 2 نفر از نیروهای پلیس زخمی شدند. این در حالی است که رئیس پلیس محلی به خبرگزاری فرانسه گفت که امان‌الله در خانه‌ای واقع در پیشاور پنهان شده بود و به‌دنبال حمله نیروهای پلیس به این خانه، درگیری صورت گرفته است که در این درگیری امان‌الله کشته شد.

وی افزود: امان‌الله که ارتباط نزدیکی با شبه‌نظامیان دارد به اتهام شرکت در اقدامات جنایی و تروریستی تحت تعقیب بود که یکی از جنایات وی ترور ابوالحسن جعفری - یک مقام سرکنسولگری ایران در پیشاور - بود.

جعفری، شهروند پاکستانی که مدیر روابط عمومی سرکنسولگری ایران در پیشاور بود در 21 آبان سال گذشته به ضرب گلوله کشته شد.

کد خبر 107328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز