همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه طرح برخورد و شناسایی مزاحمان خیابانی از هفته آینده در پایتخت آغاز می شود گفت: تمامی مزاحمان خیابانی و نوامیس تهران شناسنامه دار می‌شوند.

سردار حسین ساجدی نیا در گفتگو با مهر با بیان این خبر افزود: مزاحمان نوامیس در خیابانها علاوه بر این که به دادگاه معرفی می‌شوند، خودرویشان نیز دو ماه در پارکینگ متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول برخورد با اراذل و اوباش تعدادی از آنها دستگیر شده‌اند و به بقیه آنها نیز یک هفته مهلت داده‌ایم تا با ضمانت روحانیون، دبیران شورایاریها یا پایگاههای بسیج محلات به مراکز پلیس امنیت تهران مراجعه کرده و تعهد بدهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد:‌ البته شرط پذیرش این افراد نیز این است که پرونده مفتوح در ارتباط با جرایم مختلف نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان مجسمه‌های تهران همچنان ادامه دارد و پلیس به سرنخ‌هایی نیز در زمینه شناسایی این سارقان رسیده است، تصریح کرد: تا کسب نتیجه نهایی در این زمینه اطلاع رسانی انجام نمی‌شود و رسانه‌ها نیز بهتر است به جای پرداختن به این موضوع که دغدغه مردم نیست به موارد دیگری از جمله طرح امنیت اجتماعی بپردازند.

فرمانده انتظامی تهران اضافه کرد: در مرحله سوم از طرح امنیت اجتماعی با تولید و توزیع کنندگان سی دی‌های غیرمجاز برخورد شد که در نتیجه آن 180 مرکز تهیه سی‌دی‌ مستهجن، غیرمجاز و اورجینال شناسایی و بیش از 200 هزار فیلم کشف و ضبط شده است.

ساجدی نیا عرضه‌کنندگان محصولات ضدفرهنگی را جزو جرایم سازمان‌یافته دانست و افزود: نخستین مرحله طرح امنیت اخلاقی با برخورد و مقابله با عرضه‌کنندگان محصولات ضد فرهنگی آغاز شده که ادامه می‌یابد.

تا کنون چهار مرحله طرح امنیت اجتماعی شامل برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، برخورد با اراذل و اوباش، برخورد با تولید و توزیع کنندگان سی دی های مستهجن و راه اندازی پلیس نامحسوس در تهران بزرگ اجرایی شده است.

کد خبر 107569

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز