گروه شهری: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های پس از اتمام جنگ تحمیلی، تاسیس موزه‌ای درخور شهدا و در حد و اندازه‌های دفاع مقدس در کشور احساس می‌شد

اکنون شهرداری تهران یک بنای باشکوه و با عظمت را برای پاسداری از ارزش‌های جنگ تحمیلی تاسیس کرده که این کار جای تقدیر و تشکر دارد.غلامعلی حداد عادل در حاشیه بازدید از باغ موزه دفاع مقدس در سالروز فتح خرمشهر با اشاره به ضرورت احداث موزه‌ای عظیم، برای نشان دادن ارزش‌های جنگ تحمیلی اظهار داشت: جنگ تحمیلی نیاز به موزه‌ای دارد که بتواند عظمت‌های جنگ را تا اندازه‌ای منعکس کند.

آرزوی همه کسانی که 8 سال دفاع مقدس را شاهد بودند این است که کشور ما صاحب موزه‌ای درخور دفاع مقدس باشد.وی با تاکید بر اینکه نمونه‌های موزه‌های عظیم جنگ، در دیگر کشورهای دنیا هم وجود دارد، عنوان کرد: تقریبا هر کشوری که جنگی در آن اتفاق افتاده موزه جنگ دارد.

حتی بعضی کشورهایی که مستعمره بودند و سربازانشان به‌زور در جنگ‌های حمایت‌کننده از استعمارگران کشته شدند هم موزه جنگ دارند. در کشور ما نیاز به  ایجاد چنین موزه‌ای بیشتر احساس می‌شود؛ چرا که جوانان زیادی در جنگی تحمیلی و در دفاع از ارزش‌های والای اسلامی شهید شدند و باید یاد و خاطره آنان و الگوی ارزشمندی که در کشور ایجاد کردند برای نسل‌های بعد حفظ شود.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار امیدواری کرد که این بنا بتواند در حفظ یاد شهدا، نقش خودش را ایفا کند. وی همچنین برنامه تدارک دیده شده برای مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر را نمایشی به‌یاد ماندنی دانست که بینندگان را دوباره به فضای گذشته برگردانده است.

غلامعلی حدادعادل در پایان با مثبت دانستن عملکرد شهرداری طی چند سال اخیر تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی عملکرد شهرداری را درمجموع موفق می‌بیند؛ چه در اداره شهر و چه در امور فرهنگی. همین بنا که در اینجا احداث شده در مدت زمان کمی به بهره‌برداری رسیده است.

کلنگ این مجموعه را من در زمان مجلس هفتم بر زمین زدم و اکنون خوشحالم که رو به اتمام است  . شهرداری اگر در جایی نیاز به کمک مجلس شورای اسلامی داشته باشد، نمایندگان مجلس حتما به این نهاد کمک خواهند کرد تا به اهداف والای خود برسد.

کد خبر 108252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز