سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

قهرمانی جام حذفی پایان یک فصل پرماجرا برای پرسپولیس بود

فصلی که با مدیریت انصاری‌فرد و مربیگری کرانچار شروع شد، ولی کاشانی در میانه راه به صندلی مدیریت رسید و ترجیح داد با جواب‌کردن مربی کروات، هدایت تیم را به دایی بسپارد.

این تغییرات زیاد که باید یارگیری بد ابتدای فصل را هم به آن اضافه کرد، موجب شد تا این تیم نتواند در لیگ برتر در حد نامش بازی کند و در نهایت به رتبه چهارم رسید ولی جام حذفی حکایت دیگری داشت و پرسپولیس به کمک قرعه‌ای آسان  و در حالی که صبا تنها حریف لیگ برتری‌اش محسوب می‌شد به راحتی به فینال رسید.

حریف فینال هم گسترش فولاد لیگ یکی بود که با وجود هوشیاری فرهاد کاظمی و تجربه خطیبی، انصاریان و آقایی حریف پرسپولیس و 100 هزار هوادارش در بازی برگشت نشد. این دومین قهرمانی است که دایی در لباس مربیگری در فوتبال ایران به دست می‌آورد.

او در لیگ ششم هم پس از اینکه سایپا را در صدر جدول از ورنر لورانت تحویل گرفت، توانست به قهرمانی برسد. دایی در کنفرانس مطبوعاتی مصاحبه مفصلی داشت که به جز بحث قهرمانی پرسپولیس، اختلاف با فدراسیون فوتبال و پاسخ به افشین قطبی را هم شامل می‌شد. او همچنین وعده قهرمانی در آسیا را داد: «این قهرمانی استارتی بود برای قهرمانی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا.»

پرسپولیس قدرتمند

دایی درباره برنامه‌اش برای فصل آینده گفت: «مطمئن باشید پرسپولیس سال آینده تیم قدرتمندتری نسبت به تیم امسال خواهد بود. ما از فردا کارمان را آغاز می‌کنیم تا تیم قدرتمندی را برای فصل بعد ببندیم. برنامه‌ریزی مفصلی داریم و می‌خواهیم از روز اول جدی کار کنیم.

تمام اردوهای ما روی زمان‌بندی خاصی مشخص شده است و می‌خواهیم پرسپولیس بهتری را مقابل هوادارانمان به میدان بفرستیم.» او درباره تقویت تیم اضافه کرد: «درست است که پرسپولیس را برای فصل آینده تا حد امکان تقویت خواهیم کرد اما من در بازی‌های این فصل و نیز این مسابقه دستم چندان هم خالی نبود. تیم ما بازیکنان خوبی دارد اما به هر حال تعداد نفرات مصدوم در بازی‌های اخیر زیاد بود.

سعی می‌کنم تغییرات زیادی را در ترکیب بازیکنان ندهم اما به هر حال چاره‌ای نداریم و باید تیم بهتری شویم. من تلاش می‌کنم از نیروهای جوان بیشتری در پرسپولیس استفاده کنم.»  دایی اما از بازیکنی نام نبرد و گفت: «در این هفته با بازیکنانی مذاکره خواهیم کرد و با هر فردی که به توافق برسیم نامش از طریق باشگاه پرسپولیس منتشر خواهد شد.»

او شایعه حضور مهدوی‌کیا در فهرست خرید تیم را هم تکذیب کرد: «مهدوی‌کیا جزو افتخارات بزرگ فوتبال ایران است. من احترام بسیار زیادی برای مهدی قائل هستم. حفظ حرمت او برای همه ما واجب است اما مهدی با تیم استیل آذین قرارداد دارد، وقتی به استیل‌آذین آمد یک سال و نیم با این تیم قرارداد بست و من هم به بازیکنی که با تیمی قرارداد دارد به‌هیچ‌وجه فکر نمی‌کنم.» از سوی دیگر دایی گفته بود که درصورت رفتن کاشانی از پرسپولیس جدا می‌شود اما پس از قهرمانی موضع‌گیری جدیدی داشت:« من مدیون هواداران هستم و اگر آقای کاشانی دیگر نتوانست در پرسپولیس بماند آن زمان باید ببینم مدیر بعدی چه کسی است و آیا می‌توان با او کار کرد یا خیر؟»

به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند

دایی در پاسخ به این سؤال که هواداران پرسپولیس دیگر بازی‌های زیبای این تیم در دوران مربیگری دنیزلی را نمی‌بینند،  گفت: « مگر با بازی زیبا به ما امتیازی می‌دهند؟ مطمئن باشید 10 سال دیگر می‌گویند که در فلان سال مثلا تیم اینتر قهرمان لیگ اروپا شد و دیگر صحبتی از بازی‌های زیبای بارسلونا نمی‌کنند. مطمئن باشید اگر‌ الان تیم ما قهرمان لیگ برتر می‌شد کسی چندان ایرادهای فنی از آن نمی‌گرفت.

حمله به قطبی

سؤال یکی از خبرنگاران درباره اظهارنظر قطبی باعث شد دایی واکنش شدیدی نشان دهد. قطبی گفته بود دایی در تیم ملی فرصت سوزی کرده. دایی اما به‌جای پاسخ فنی ترجیح داد به شخصیت قطبی حمله کند و گفت: «قطبی نظرات خودش را گفته است و این نظرات قابل احترام است اما بداند علی دایی جوانی و همه عمرش را در این مملکت گذاشت و تلاش کرد. کسی مثل قطبی نمی‌تواند درباره من اظهارنظر کند

من برای افتخار این مملکت تلاش‌های زیادی کرده‌ام. دردها را کشیده‌ام. زخم‌ها دیده‌ام. به بیمارستان رفته‌ام و تمام فکرم سربلندی این کشور بود و نباید کسی که معلوم نیست یک دفعه از کجا پیدایش شده درباره من نظر بدهد. قطبی را که نمی‌دانم اما حداقل کسانی باید در این موارد اظهارنظر کنند که در فوتبال سابقه روشنی داشته و واقعا کار کرده باشند.»

شکایت از فدراسیون

دایی درباره مشخص شدن وضعیت شکایتش از فدراسیون فوتبال تصریح کرد: «مجتبی شریفی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون که از دوستان من است به من گفت که علی کفاشیان رئیس فدراسیون 45 روز است که پرونده بنده را گرفته تا به وکلای مختلف بدهد. اما این یک موضوع ساده است که قبلا حکم‌ درباره‌اش صادر شده و دو سه برگ هم بیشتر نیست.

فکر می‌کنم اگر پرونده‌ای 20 صفحه‌ای به اتاق مسئولان فدراسیون برود احتمالا 30 سال بررسی آن طول می‌کشد. من کاری به بودار بودن یا نبودن این قضیه ندارم اما هر چه حقم باشد را می‌گیرم.»

این در حالی است که فدراسیون دیروز در بیانیه‌ای در پاسخ به دایی نوشت: «علی دایی، فدراسیون و عموم مردم می‌دانند که وی قبل از بازی با عربستان وجه کار خود را تماما دریافت کرد ولی درخصوص استمرار قرارداد در مرحله دوم و در چارچوب مقررات هم چنانچه رای به پرداخت وجه به دایی باشد، او و مردم شریف، خوب می‌دانند که آقای دایی وجهی را از بیت‌المال مطالبه می‌کند که در قبال آن عملکردی نداشته‌اند و اصرار بر این موضوع به مصلحت وی و جامعه قهرمانان نیست.»

کد خبر 108253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز