مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: پس از گذشت سه ماه از اجرای طرح خصوصی سازی بخشی از اتوبوس های شرکت واحداتوبوسرانی، محمد احمدی بافنده مدیر عامل این شرکت نتایج اجرای طرح خصوصی‌سازی را عالی و غیر قابل تصور اعلام کرد.

به گزارش همشهری بافنده عمده ترین ایراد وارده به این طرح را  مربوط به رعایت نشدن حریم جداسازی زن و مرد توسط خودشهروندان دانست وگفت: به رغم نصب میله‌های تفکیک از سوی شهرداری متاسفانه این مهم از سوی برخی شهروندان رعایت نمی شود.

وی در این باره خواستار همکاری بیشتر شهروندان شد وگفت: اشکال دیگری که به این طرح واردشده مربوط به قبول نکردن کارت منزلت از سوی رانندگان این گونه اتوبوس ها و یا سرپاماندن تعدادی از مسافران این گونه اتوبوس‌هاست که برای حل این مسئله پیشنهاد شده است به تمام 4 هزار نفری که از کارت منزلت برخوردارند حق ایاب و ذهاب پرداخت شود.

وی تعداد اتوبوس های موجود در شرکت واحد را 6 هزار و 900 دستگاه که شامل اتوبوس‌های اسقاطی، تعمیرگاههای سیار، پشتیبانی، خدمات سرویس‌دهی ، و اتوبوس های فعال در ناوگان دانست که از این میان 3 هزار و 500 دستگاه بالای هفت سال و 3 هزار و 400 دستگاه اتوبوس زیر هفت سال عمر دارد.

بافنده با اشاره به فعالیت 4 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در سطح شهر گفت: این رقم ظرف دو سال آینده می‌بایست به 10 هزار و 500 دستگاه افزایش یابد. بنابراین طبق طراحی‌های صورت گرفته قرار است تامین دست کم 6 هزار دستگاه اتوبوس با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تعداد اتوبوس های بخش خصوصی فعال در سطح شهر تهران را در حال حاضر  700 دستگاه اعلام و تاکید کرد،  اتوبوس های بلیتی در حال حاضر در 285 خط فعال هستند که به هیچ وجه حذف یا کاهش نخواهند یافت.

بنابراین استفاده از بخش خصوصی در ناوگان حمل و نقل عمومی شرکت واحد به صورت خطوط موازی اتوبوس های بلیتی، یا جانشین اتوبوس های ریالی با هدف کاهش قیمت و افزایش کیفیت (به عنوان نمونه خط همت به چیتگر که از ابتدا ریالی بوده به بخش خصوصی واگذار و کرایه 250 تومانی آن به 200 تومان کاهش یافت )، و یا به صورت راه اندازی خطوط جدید و افزایش ظرفیت ناوگان خواهد بود. 

وی با اشاره به  اینکه میزان استقبال بخش خصوصی از اتوبوس های شرکت واحد  بسیار بالا است گفت: هم اکنون  علاوه بر 400 نفر که در این بخش فعال شده‌اند یک هزار راننده دیگر نیز در نوبت دریافت اتوبوس‌های خصوصی هستند. این در حالی است که  صدها متقاضی دیگر به دلیل نبود  ظرفیت از ورود به این بخش بازمانده اند. 

 به گفته این مقام مسئول قرارداد بیمه آن دسته از رانندگانی که با شرکت واحد قطع ارتباط کرده و به سیستم اتوبوسرانی خصوصی پیوسته‌اند تا هنگامی که توسط شرکت خصوصی طرف قرارداد بیمه نشوند قطع نخواهد شد.

کد خبر 10837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز