مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان این که حتی یک اتوبوس در سال جاری از محل تبصره 13 تحویل اتوبوسرانی تهران نشده است، گفت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد ما و سایر مسئولان در شهرداری تاکنون مساعدتی در این زمینه به صورت مالی یا تحویل اتوبوس نشده است.

به گزارش ایسنا، محمد احمدی بافنده افزود:  واقعیت این است که در تبصره 13 پیش‌بینی خوبی برای تامین اتوبوس، مینی‌بوس و ون برای ناوگان حمل و نقل عمومی‌کلانشهر تهران شده بود، اما مشخص نیست به چه دلیلی تاکنون نه تنها سهمیه اتوبوسرانی از نظر تعداد اتوبوس در تبصره 13 مشخص نشده بلکه از اعتبارات جاری که همه ساله به بخش اتوبوسرانی تهران از محل این تبصره تعلق می‌گرفت نیز مبلغی پرداخت نشده است.
وی افزود:  20 دستگاه از اتوبوسهای مگاترانس که از سهمیه سال 84 واگذار نشده بود و دریافت آنها در همان سال به دلیل مشکلات مالی شهرداری وقت و عدم تامین 35 درصد سهم خرید اتوبوسها، میسر نشد، سرانجام پس از تلاشهای بسیار برای تامین اعتبار، در سال جاری به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه شد و تاکنون از سهمیه امسال، اتوبوسی تحویل گرفته نشد.
احمدی بافنده با تأکید بر این که راه‌حل اساسی حل معضل ترافیک و تعدیل آلودگی هوای پایتخت، توسعه حمل و نقل عمومی‌است، تصریح کرد:  توسعه و افزایش ناوگان، جایگزینی ناوگان فرسوده و افزایش ظرفیت تردد اتوبوسها از طریق توسعه خطوط ویژه، سه راهکار مهم برای توسعه حمل و نقل عمومی‌در پایتخت و به دنبال آن حل این دو معضل تهران است.
وی با اشاره به وجود بیش از 4 هزار کیلومتر مسیر  تردد اتوبوس و مینی‌بوس در پایتخت که شامل حدود 3 هزار و 200 کیلومتر مسیر اتوبوس و 1200 کیلومتر مسیر تردد مینی‌بوس‌هاست، گفت:  در حال حاضر 60 کیلومتر خط ویژه در تهران داریم که در فاز اول حداقل باید 100 کیلومتر معبر ویژه تردد مطلوب و بهینه داشته باشیم.
احمدی بافنده با تأکید بر این که تهران حداقل به 7 هزار دستگاه اتوبوس سالم نیاز دارد، اظهار داشت:  اگر متوسط روزانه جابجایی مسافران با هر اتوبوس 700 نفر باشد، حداقل به 7 تا 10 هزار اتوبوس نیاز است و این در حالیست که در کنار اینها باید از مینی‌بوس و ون نیز استفاده شود.
وی تأکید کرد:  حداقل به 7 هزار دستگاه اتوبوس در تهران نیاز داریم در حالی که موجودی فعلی ما 6 هزار و 500 دستگاه بوده که بخش زیادی از آن فرسوده است.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه،  هنوز سهمیه اتوبوسرانی تهران از لحاظ تعداد اتوبوس‌های در نظر گرفته شده در تبصره 13 برای سال جاری مشخص نیست.


 

کد خبر 6829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز