گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در سال‌جاری دوبرابر شده است به‌طوری‌که از 2هزار نفر به 4 هزار نفر رسیده است.

حسین بلندیان افزود: 70 درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازارکار می‌شوند. وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان دانشگاه جامع علمی‌‌کاربردی در ترم دوم بورسیه می‌شوند، گفت: در سال‌جاری 12 هزار مدرس دانشگاه علمی‌کاربردی در هیأت ممیزه ممیزی شده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اشاره به اینکه تا سال گذشته 142 هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی تحصیل می‌کردند، عنوان کرد: در سال‌جاری 181 هزار ظرفیت برای پذیرش دانشجویان ایجاد شده است.

وی همچنین از کاهش 30 درصدی شهریه دوره‌های پودمانی و 5 درصد کاهش شهریه دوره‌های ترمی دانشگاه جامع در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال‌جاری تمام دانشجویان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی- چه دانشجویانی که ترمی هستند و چه دانشجویان پودمانی- وام شهریه به‌میزان 600 هزار تومان دریافت می‌کنند.

بلندیان با اشاره به اینکه 55 انجمن علمی تا‌کنون در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی تشکیل شده است از تشکیل 110 انجمن در این دانشگاه در سال‌جاری خبر داد و به آمار 398 مرکز دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اشاره کرد و گفت: 120 مرکز دانشگاه جامع علمی‌کاربردی دولتی، 29 مرکز، عمومی و بقیه مراکز،  دولتی هستند.

وی در پایان از ارائه وام خوداشتغالی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور خبر داد و افزود: 30 میلیارد تومان وام خوداشتغالی به دانشجویان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اختصاص می‌یابد.

کد خبر 108412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز