چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد سارق به بهانه خرید خانه به سراغ کسانی می‌رفت که برای فروش خانه آگهی داده بودند

این مرد با معرفی خود به‌عنوان دکتر دست به سرقت از خانه‌ها می‌زد و سپس ناپدید می‌شد.

ششم اسفند ماه 88 زن میانسالی به کلانتری 112 ابوسعید رفت و از مرد ناشناسی که با معرفی خود به‌عنوان دکتر امین از خانه آنها سرقت کرده بود،  شکایت کرد.این زن در توضیح ماجرا به ماموران گفت: روز گذشته مردی حدود 55 ساله با تلفن خانه ما تماس گرفت و گفت بعد از دیدن آگهی‌ای که برای فروش خانه‌مان داده‌ایم قصد خرید آن را دارد. این مرد بعد از گرفتن آدرس به‌عنوان خریدار به آپارتمان ما آمد و پس از بازدید خانه درباره قیمت پرس و جو کرد.

زن شاکی ادامه داد: از آنجا که همسرم یک بیماری قدیمی داشت، وقتی متوجه شد که این مرد یک پزشک است درباره بیماری‌اش به گفت‌وگو با او پرداخت و دکتر هم با خوشرویی به وی پاسخ داد.

دکتر امین بعد از پرسیدن چند سؤال، در یکی از اتاق‌های خانه با وسایلی که همراه داشت به معاینه همسرم پرداخت و سپس با گفتن اینکه باید دارویی خاص را از داروخانه سر کوچه تهیه کند از خانه ما خارج شد اما هر چه منتظر بازگشتش ماندیم خبری نشد و در آن هنگام بود که متوجه شدیم طلا،  جواهرات و پول‌های نقدی که در خانه داشتیم به سرقت رفته است.

با شکایت این زن، پرونده به شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران ارسال شد و با دستور بازپرس زکی‌پور، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان درحالی‌که 2 شکایت مشابه دیگر نیز گزارش شده بود، در نخستین گام با چهره نگاری از متهم، تحقیقات خود برای شناسایی مرد سارق را آغاز کردند.

سرقت‌های زنجیره‌ای دکتر قلابی

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت،  در نخستین روزهای خرداد‌ماه، یکی از شاکیان که سارق مدتی قبل با شیوه مشابهی از خانه وی سرقت کرده بود به پایگاه آگاهی رفت و گفت: امروز هنگام عبور از بازار تهران انگشتری را که از خانه‌ام سرقت شده بود به‌صورت کاملا اتفاقی در یک طلافروشی دیدم.

با احضار طلافروش مشخص شد که وی اطلاعی از سرقتی بودن انگشتر نداشته و آن را از فردی که خود را دکتر امین معرفی می‌کرده خریده است اما در ادامه بررسی‌ها مشخص شد آدرس و مشخصاتی که مرد فروشنده داده ،  همگی جعلی هستند و بنابراین تحقیقات پلیسی در این شاخه به نتیجه مطلوبی نرسید.

در این مرحله کارآگاهان تحقیقات خود را روی افرادی که از طریق آگهی قصد فروش خانه خود را داشتند متمرکز کردند و به این ترتیب به سرنخ‌هایی از مرد سارق دست پیدا کردند.
بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد در محدوده میدان امام حسین تردد دارد و با این سرنخ تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مخفیگاه این مرد را رد زنی کرده و وی را دوازدهم خرداد ماه در یک عملیات ویژه دستگیر کردند.

با بازرسی مخفیگاه متهم، کارآگاهان کارت ویزیت‌هایی را پیدا کردند که متهم با اسامی دکتر امین و دکتر امین‌الرعایا برای خود جعل کرده بود. همچنین از مخفیگاه وی تعدادی کارت ملی افراد مختلف،  فرم آگهی استخدام و تجهیزات پزشکی از جمله فشارسنج دیجیتال و... کشف شد و با انتقال این فرد به پایگاه آگاهی هویت واقعی وی به‌نام قهرمان.ر (54 ساله) شناسایی شد با آغاز بازجویی‌ها از این متهم،  وی با اعتراف به سرقت از خانه افرادی که قصد فروش آپارتمان و یا خانه خود را داشتند،

درباره شگرد خود گفت: بعد از دیدن آگهی فروش آپارتمان‌ها، با فروشندگان آنها تماس می‌گرفتم و به‌عنوان خریدار به آنجا می‌رفتم.  برای جلب اعتماد طعمه‌هایم، ابتدا کارت شناسایی‌ام را که نشان می‌داد من یک پزشک هستم به آنها نشان می‌دادم و آنها نیز به سرعت به من اطمینان می‌کردند و حتی برخی از آنها درباره مشکلات شخصی و بیماری‌هایشان با من گفت‌وگو می‌کردند و در این زمان بود که من به بهانه معاینه کردن آنها دست به سرقت از خانه می‌زدم اما اگر متوجه می‌شدم که صاحبخانه به من اعتماد ندارد و ممکن است لو بروم به‌سرعت از خانه خارج می‌شدم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان،  رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: از آنجا که متهم به تعداد زیادی سرقت با این شگرد اعتراف کرده است، بازپرس پرونده با دستور انتشار تصویر بدون پوشش وی در جراید، از مالباختگان خواسته است برای پیگیری موضوع به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان 12 فروردین (آگاهی میدان حر) یا شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران مراجعه کنند یا با شماره تلفن 21866046 تماس بگیرند.

سرهنگ محمدیان در پایان ضمن هشدار به شهروندان برای جلوگیری از چنین مواردی گفت: چه لزومی دارد که تا یک نفر به‌عنوان خریدار وارد خانه ما می‌شود و اعلام می‌کند که دکتر است تا این حد به او اعتماد کنیم؟  درحالی‌که اگر مالباختگان حتی یک درصد به حرف‌های این مرد شک می‌کردند چنین سرقت‌هایی رخ نمی‌داد و در واقع اطلاع‌رسانی پلیس و سایر مراجع در پرونده‌های قضایی در همین راستاست تا مردم با علم و اطلاع کافی نسبت به امور روزانه خود تصمیم بگیرند.

کد خبر 109328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز