گروه بورس: با اضافه شدن یک رقیب به متقاضیان خرید سهام شرکت سایپا، رقابت بر سر بلوک 18درصدی سهام سایپا سنگین‌تر شد.

به گزارش همشهری، دیروز در پنجمین روز رقابت برای خرید بلوک 18 درصدی سایپا، 3رقیب واردسامانه معاملاتی شدند وبا فشرده شدن رقابت، معامله سهام این شرکت وارد ششمین روز خود شد.

در شرایطی که تکلیف بلوک 18درصدی سهام ایران‌خودرو در روز دوشنبه مشخص شده بود، دیروز رقابت برای خرید بلوک سهام شرکت سایپا ادامه یافت و با وارد شدن سفارش‌های خرید جدید، قیمت سهام این شرکت در نهایت به 3 هزار و 376 ریال رسید و ادامه رقابت به معاملات امروز موکول شد.

این در حالی است که دیروز در پنجمین روز رقابت یک رقیب ناشناس وارد گود رقابت شد و اگرچه از دیگر رقبا عقب‌تر بود اما عطش خرید سهام شرکت سایپا وی را به پیش می‌راند.

سازمان خصوصی‌سازی‌ به وکالت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از دوشنبه هفته گذشته 18 درصد از سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا را در بورس عرضه کرده است که روز دوشنبه سهام ایران‌خودرو به تعاونی کارکنان ایران‌خودرو فروخته شد اما رقابت بر سر خرید سهام سایپا همچنان ادامه دارد.

هنوز از هویت خریداران سهام سایپا اطلاعات کاملی در دست نیست اما گفته می‌شود گروه بهمن، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و کنسرسیوم سرمایه‌گذاری ملی از جمله خریداران سهام سایپا هستند.

مدیر بازار شرکت بورس در این باره گفت: تعداد متقاضیان خرید بلوک 18 درصدی سایپا دیروز به 3 گروه رسید و قیمت هر سهم این بلوک در پنجمین روز رقابت به 3 هزار و 376 ریال بالغ شد. علی صحرایی اظهار داشت: در پنجمین روز کاری رقابت برای خرید این بلوک، یک گروه به 2 گروه روزگذشته اضافه شد و قیمت یک میلیارد و 872 میلیون سهم این شرکت باز هم با رشد مواجه شد.

کد خبر 110632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز