گروه اقتصادی: با افزایش قیمت برخی مواد‌غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان، وزارت بازرگانی دست‌ به کار تنظیم بازار شد

افزایش قیمت گوشت قرمز با وجود وعده‌های قبلی وزیر بازرگانی برای کاهش قیمت این فراورده موجب شد تا این وزارتخانه با تسهیل واردات گوشت قرمز و جابه‌جایی دام، ذخیره‌سازی گوشت مرغ و عرضه سبد کالایی ویژه به 6 میلیون خانوار با تخفیف 20درصدی دست به کار تنظیم بازار ماه مبارک رمضان شود. 

روز گذشته، وزیر بازرگانی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به ورود وزارتخانه متبوعش برای انجام واردات گوشت توسط بخش خصوصی و تامین نیاز داخلی، درباره علت افزایش قیمت گوشت مصرفی گفت: علت افزایش قیمت، کاهش عرضه بوده و تمام تلاش وزارت بازرگانی تامین گوشت قرمز از محل منابع داخلی بود اما به‌دلیل نبود امکان جبران کمبود در بازار، مقرر شده تا بخش خصوصی نسبت به واردات اقدام کند.

سبد کالایی ویژه

وی درباره تنظیم بازار ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این زمینه سبد کالایی درنظر گرفته شده و برای برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی نیز با سازمان تعاون روستایی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

همچنین معاون وزیر بازرگانی از ارائه سبد کالایی رمضان شامل 4کالای اساسی برنج، روغن، شکر و مرغ به 6‌میلیون خانوار کارمندی با قیمت 20درصد ارزان‌تر از بازار خبر داد.

محمد علی ضیغمی با بیان این مطلب به فارس گفت: این سبد کالایی 15تا20درصد ارزان‌تر از قیمت بازار است که از طریق شبکه‌های تعاونی کارمندان و فرهنگیان، فروشگاه‌های اسکاد، اتکا و فروشگاه‌های فرهنگیان بین 6میلیون خانوار توزیع می‌شود.

فرهاد باقری معین، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز از واردات گوشت گرم از4کشور قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان و پاکستان،  گوشت منجمد گوسفندی از 2کشور و گوشت منجمد گوساله از برزیل خبر داده و اعلام کرده است با این اقدامات، قیمت گوشت در بازار می‌شکند.

کد خبر 110731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز