همشهری آنلاین: تیم 9 نفره کشتی فرنگی ایران صاحب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در رقابت‌های جایزه بزرگ فیلا شد.

به گزارش ایسنا، مرحله نهایی رقابت‌های کشتی جایزه بزرگ فیلا در باکوی آذربایجان به پایان رسید که در روز پایانی، تیم کشتی فرنگی ایران توسط طالب نعمت پور در 84 کیلو و بابک قربانی در 96 کیلو دو مدال طلا به دست آورد، محمد قربانی مدال نقره وزن 120 کیلو را به خود اختصاص داد و داود عابدین‌زاده به مدال برنز وزن 84 کیلوگرم رسید، ضمن این‌که امید نوروزی در 60 کیلو پنجم شد. در رده‌بندی تیمی نیز ایران با 48 امتیاز پس از آذربایجان 67 امتیازی دوم شد و گرجستان و قزاقستان در رده‌های سوم و چهارم ایستادند.

اما در دیدارهای فینال و رده‌بندی مسابقات، در وزن 60 کیلوگرم، امید نوروزی در سه تایم 2-1مغلوب فواد علی یف از آذربایجان شد تا در مکان پنجم قرار گیرد.

در فینال وزن 84 کیلوگرم، طالب نعمت‌پور موفق شد در سه تایم شالوا گادابادزه از آذربایجان را 3-2مغلوب کند و مدال طلا را به خود اختصاص دهد. نعمت‌پور تایم‌های دوم و سوم را با اجرای فن بارانداز به سود خود پایان داد.

در مسابقه رده‌بندی همین وزن نیز داود عابدین‌زاده توانست در سه تایم الکسی میشین، قهرمان المپیک آتن و سال 2007 جهان از روسیه را مغلوب کند و صاحب مدال برنز شود.

عابدین‌زاده تایم اول را با اجرای بارانداز 1-0 پیروز شد. در تایم دوم در حالی که کشتی‌گیر ایران قصد کمرگیری از حریف کهنه‌کارش را داشت بر اثر اشتباه خودش به پل رفت و 3-0 بازنده شد. در وقت سوم نیز عابدین‌زاده در ثانیه‌های پایانی موفق شد یک بار دیگر میشین را بارانداز کند تا 1-0 برنده شود و بر سکوی سوم بایستد. نعمت‌پور هم در نیمه نهایی این کشتی گیر روس را مغلوب کرده بود.

در 96 کیلو بابک قربانی عالی کار کرد و در مسابقه پایانی هم در سه تایم (1-0، 0-3 و 2-1) محمد عبدالفتاح از مصر را برد تا قهرمان شود. قربانی در دور اول نیز اصلان‌بک خوشتوف، قهرمان المپیک پکن از روسیه را شکست داده بود.

اما در مسابقه پایانی وزن 120 کیلوگرم، محمد قربانی برابر رضا کایالپ، بهترین فرنگی‌کار حال حاضر جهان از ترکیه 5-0 3-0 و 2-0 شکست خورد و مدال نقره را کسب کرد.

عناوین کشتی‌گیران ایران در این مسابقات و رده‌بندی انفرادی رقابت‌ها به ترتیب زیر است:

60 کیلوگرم: امید نوروزی (پنجم)
66 کیلوگرم: افشین بیابانگرد (پانزدهم)
74 کیلوگرم: مهدی محمدی (دهم)
74 کیلوگرم: حمید ریحانی (چهاردهم)
84 کیلوگرم: طالب نعمت‌پور (طلا)
84 کیلوگرم: داود عابدین‌زاده (برنز)
84 کیلوگرم: داود اخباری (هفتم)
96 کیلوگرم: بابک قربانی ( طلا)
120 کیلوگرم: محمد قربانی (نقره)

رده‌بندی انفرادی مسابقات:

55 کیلوگرم: 1- پیتر مودوس ( مجارستان) 2- کوهی هاسه‌گاوا(ژاپن) 3- لی جو بائک(کره جنوبی) و آسخات کودای برگینوف ( قزاقستان) 5- الدار حافظ اف( ازبکستان) و ارهان احمداف (آذربایجان)

60 کیلوگرم: 1- حسن علی‌یف ( آذربایجان) 2- اوزه‌بیو دیا کونو (رومانی) 3 – فواد علی یف (آذربایجان) و آندره استیگ برگ ( نروژ) 5- امید نوروزی ( ایران) و آلمات کبیسپایف ( قزاقستان)

66 کیلوگرم: 1- ویتالی رحیم‌اف (آذربایجان) 2- رستم علی یف (آذربایجان) 3–میخائیل سیامیونو ( بلاروس) و دارخان بای احمداف (قزاقستان) 5- دانیل یانیچیچ ( کرواسی) و یوجی اوکاموتو (ژ اپن)

74 کیلوگرم: 1- پیتر باشی ( مجارستان) و گئورگی تسریکیدزه ( گرجستان) 3 – سامورای مصطفی‌یف (آذربایجان) و الکساندر کی کی نیوف (بلاروس) 5- منوچهر کویرکلیا( گرجستان) و یاکوب تیم ( لهستان) 7- سلجوق جبی (ترکیه)

84 کیلوگرم: 1- طالب نعمت پور( ایران) 2-- شالوا گادابازده (آذربایجان)3- داود عابدین زاده ( ایران) و اولگ شوکالوف (روسیه) 5 – الکسی میشین ( روسیه) و آندری ساموخین(قزاقستان)

96کیلوگرم: 1- بابک قربانی( ایران) 2- محمد عبدالفتاح (مصر) 3 – دیمیتری تیمچنکو(اوکراین) و احمد تاج‌ییلدیز( ترکیه) 5 –دیوید سالادزه ( گرجستان) و اصلان بک خوشتوف(روسیه)

120 کیلوگرم : 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- محمد قربانی (ایران) 3 – دیمیتری جاواخیشویلی ( گرجستان) و میهالی دیک باردوس ( مجارستان) 5- شوتا گوگیسوانیدزه ( گرجستان) و شاهرودی ایوب اف ( روسیه)

رده‌بندی تیمی:

1- آذربایجان 67 امتیاز
2- ایران 48 امتیاز
3- گرجستان 41 امتیاز
4- قزاقستان 37 امتیاز
5- مجارستان 35 امتیاز
6- روسیه 26 امتیاز
7- ترکیه 22 امتیاز
8- بلاروس 21 امتیاز
9- ازبکستان 19 امتیاز
10- ژاپن 15 امتیاز

کد خبر 111887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز