همشهری‌آنلاین: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که در روزهای یکشنبه و دوشنبه (10 و 11 مرداد) در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد و گرد و خاک همچنان ادامه دارد

آب و هوا

به گزارش ایلنا کوروش محمدپور گفت:‌ طی روزهای یکشنبه و دوشنبه از عصر تا اواخر شب در برخی از نقاط استان‌های مازندران، گلستان، تهران، شمال سمنان، خراسان‌شمالی، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ طی این مدت در شمال سیستان و بلوچستان (زابل) هم وزش باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی می‌شود. 

این کارشناس هواشناسی در رابطه با اینکه هم‌اکنون میزان دید در ایستگاه‌های هواشناسی استان‌های درگیر با گرد و غبار چقدر است، گفت: هم‌اکنون دید افقی در بوستان دو کیلومتر، اهواز دو کیلومتر، دزفول سه کیلومتر، دهلران دو کیلومتر، مهران دو کیلومتر، امیدیه سه کیلومتر، آبادان پنج کیلومتر، حسینیه پنج کیلومتر و شوشتر یک کیلومتر است.

او توضیح دادکه در حالت عادی دید افقی باید بالاتر از ده کیلومتر باشد.

محمدپور گفت: در روزهای یکشنبه و دوشنبه در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی همچنین زاگرس مرکزی و جنوبی شرایط برای ناپایداری جوی فراهم است بنابراین طی این دو روز از عصر تا اواخر شب در برخی از نقاط استان‌های مازندران، گلستان، تهران، شمال سمنان، خراسان‌شمالی، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در رابطه با وضعیت هوای تهران گفت: استان تهران در 24 ساعت آینده آسمانی نیمه ابری دارد و حداقل و حداکثر دما بین 23 تا 34 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

او گفت: تا اواسط هفته تغییرات قابل توجهی در دمای کشور مشاهده نمی‌شود.

محمدپور گفت: طی 24 ساعت گذشته اهواز با 47 درجه سانتی‌گراد و اردبیل با 4درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مراکز استان بوده‌اند.

کد خبر 112750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز