گروه حوادث: شگرد مردان کلاهبردار دستمال اندازی بود؛ شگردی قدیمی که سارقان بعد از ریختن مقداری پول روی زمین، اقدام به گشتن جیب‌های رهگذران می‌کنند و در این شرایط دست به سرقت اموال آنها می‌زنند

سارقان- دستگیری

اما آنها با همین شگرد تکراری، میلیون‌ها تومان به جیب زدند.دهم اسفندماه پارسال، مردی به شعبه 14 بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران رفت و از 2 مرد ناشناس که 3 میلیون و 500 هزار تومان از وی سرقت کرده بودند شکایت کرد. با این شکایت، پرونده این سرقت در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا در عملیات خود سرنخی از مردان سارق به دست بیاورند.

مالباخته در بازجویی‌ها درباره شگرد سرقت به کارآگاهان گفت: ساعتی قبل از سرقت، از بانک 3.5 میلیون تومان پول گرفتم و برای خرید به سمت چهارراه سیروس به راه افتادم. در مسیر، ناگهان مردی از کنارم عبور کرد و در همین زمان ناگهان مقداری از پول‌هایی را که دستش بود روی زمین ریخت.

همزمان مرد دیگری که در کنار من بود با صدای بلند صاحب پول‌ها را صدا زد و به او گفت که پول‌هایش روی زمین ریخته است و به سرعت شروع به جمع‌آوری پول‌ها کرد و سپس آنها را به صاحبش داد اما مردی که پول‌هایش روی زمین ریخته بود، با عصبانیت گفت که پول‌هایش کم شده است.

در این زمان مرد کمک‌کننده، محتویات جیب‌هایش را به وی نشان داد و گفت که او هیچ پولی را برنداشته است و سپس رو به من کرد و گفت برای آنکه شک این آقا برطرف شود تو هم اجازه بده تو را بگردیم، من هم برای آنکه ثابت کنم که پول‌های کم شده دست من نیست، کیسه پلاستیکی‌ای را که پول‌هایم داخل آن بود به وی دادم و گفتم که این پول‌ها را همین الان از بانک گرفته‌ام.

مردان ناشناس بعد از نگاه کردن کیسه پلاستیکی، با معذرت‌خواهی کیسه را به من برگرداندند اما لحظاتی بعد از رفتن آنها، وقتی کیسه را باز کردم، دیدم کیسه پولم با کیسه‌ای دقیقا شبیه آن عوض شده است و آنها به‌جای آن، کیسه‌ای پر از روزنامه را به من برگرداندند و تازه در آن زمان بود که متوجه شدم همه ماجرا یک نقشه حساب شده برای سرقت پول‌هایم بوده است و آنها از جلوی بانک مرا تعقیب می‌کرده‌اند.

با این شکایت، کارآگاهان در نخستین مرحله به چهره نگاری سارقان پرداختند و با مقایسه تصاویر چهره‌نگاری شده آنها با آلبوم تصاویر مجرمان سابقه‌دار در زمینه دستمال‌اندازی، یکی از متهمان را به‌نام کریم شناسایی کردند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که کریم یک تبهکار سابقه دار در زمینه سرقت مسلحانه و کلاهبرداری هم هست. این تحقیقات بیانگر آن بود که این مرد تبهکار مدتی قبل از زندان آزاد شده و بعد از آزادی به خانه برادر خود که او نیز از مجرمان سابقه‌دار است رفته است و با همدستی یکدیگر سرقت‌های خود را به شیوه دستمال‌اندازی بار دیگر آغاز کرده‌اند.

کارآگاهان پایگاه هفتم در ادامه اقدامات خود با شناسایی مخفیگاه 2 برادر در اسلامشهر، در نخستین روزهای تیرماه با نیابت قضایی هر دو متهم را دستگیر کرده و به پایگاه هفتم انتقال دادند.سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند، آنها با مراجعه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی، متهمان دستگیر شده را به‌عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.

سرهنگ علی غیاثوند در ادامه گفت: از تمامی مالباختگانی که اموالشان به این شیوه در مناطق مرکزی تهران به‌ویژه چهارراه سیروس و میدان شهدا مورد سرقت قرار گرفته دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزده خرداد، جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند.

کد خبر 113060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز