گروه حوادث: بخت با مرد افغانی یار بود که قبل از ربوده شدن توسط مردان ناشناس، ماموران شهرداری به کمک او شتافتند. آدم‌ربایان زمانی که این مرد را داخل گونی گذاشته و قصد داشتند او را به صندوق عقب خودروی خود منتقل کنند، به محاصره ماموران در آمدند

motaham-511-gh

نیمه شب 27 تیرماه امسال، ماموران گشت شهرداری تهران در کمربندی آزادگان متوجه چند مرد شدند که یک کیسه بزرگ را به صندوق عقب خودرویی منتقل می‌کردند. آنها کمی که دقت کردند متوجه شدند داخل کیسه فردی است که به‌نظر می‌رسد گرفتار دزدان شده است.

خودروی شهرداری چند متر مانده به‌خودروی پژوی 405 توقف کرد و ماموران به طرف مردان ناشناسی که کیسه بزرگ را حمل می‌کردند رفتند. در همین هنگام بین ماموران شهرداری و مردان ناشناس درگیری سختی به‌وجود آمد که باعث شد 4 مرد ناشناس فرار کنند ولی راننده پژو به دام افتاد. با آزادی مردی که در گونی بود تحقیقات در این‌باره آغاز شد.

آدم‌ربایی ناکام

به محض گزارش موضوع به پلیس، تیمی از ماموران راهی محل حادثه شدند. مرد افغانی که توسط ماموران شهرداری نجات پیدا کرده بود، در تشریح ماجرا گفت: حدود ساعت 12 شب بود و من داخل اتاقک نگهبانی زمین کشاورزی نشسته بودم که ناگهان 4 مرد به من حمله‌ور شدند.

قبل از اینکه بتوانم چهره این افراد را ببینم، آنها مرا به باد کتک گرفتند و چشم‌هایم را با دستمال بزرگی بستند. سپس طناب بزرگی را دور دست و پایم پیچیدند و مرا داخل یک کیسه انداختند. همانجا بود که فهمیدم یکی از مردان ناشناس، 1.5 میلیون تومان پولی را که در اتاقک مخفی کرده بودم‌ برداشت. بقیه هم مرا داخل یک فرغون گذاشتند و از اتاقک خارج کردند. وقتی به نزدیکی خیابان رسیدیم، صدای باز شدن در صندوق عقب ماشین را شنیدم و لحظاتی بعد آنها مرا داخل صندوق‌عقب زندانی کردند.

شاکی ادامه داد: در آن لحظه به خاطر اینکه دهانم بسته بود، نمی‌توانستم فریاد بزنم اما صحبت‌های آنها را به‌خوبی می‌شنیدم. با خودم فکر می‌کردم که کارم تمام است و مردان ناشناس قصد جانم را دارند که ناگهان همه چیز عوض شد. صدای مردان ناشناس به صدای درگیری بین چند نفر تبدیل شد و چند دقیقه بعد ناگهان همه چیز آرام شد. در همین هنگام مردی در صندوق عقب را باز کرد و مرا از داخل کیسه بیرون آورد. وقتی او چشم‌هایم را باز کرد خودم را در کنار ماموران و ماشین شهرداری دیدم و فهمیدم که توسط آنها نجات پیدا کرده‌ام.

انگیزه مبهم

بعد از اظهارات مرد افغانی، ماموران شهرداری هم ماجرای درگیری خود با افراد ناشناس و فرار آنها را شرح دادند و به این ترتیب راننده پژوی 405 که در جریان این درگیری دستگیر شده بود به اداره 11 پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.

این مرد در جریان بازجویی‌ها مدعی شد: من راننده هستم و چندین سال است که در آژانس کار می‌کنم. چند ساعت قبل یکی از دوستانم نزد من آمد و ماشینم را برای انجام کاری کرایه کرد. نیمه‌شب بود که او و 3 نفر از دوستانش سوار ماشین من شدند و خواستند به طرف یافت آباد و نزدیکی آزاد راه آزادگان بروم.

وقتی به آنجا رسیدیم، آنها از من خواستند توقف کنم و خودشان پیاده شدند. زمانی که منتظر آنها بودم، ناگهان ماشین گشت شهرداری سر رسید و دوستانم به محض دیدن نور چراغ گردان، به طرف باغ‌های اطراف فرار کردند و من دستگیر شدم اما باور کنید از ماجرای آدم‌ربایی خبر ندارم.

سرهنگ حمیدرضا یار‌احمدی، جانشین پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: هنوز انگیزه متهمان فراری پرونده از ربودن مرد افغانی مشخص نیست اما احتمال دارد که آنها با توجه به اینکه می‌دانسته‌اند این مرد مبلغ قابل توجهی پول همراه خود دارد، ابتدا پول‌ها را سرقت کرده‌اند و سپس قصد داشته‌اند با ربودن او، از خانواده‌اش نیز اخاذی کنند. وی افزود: هم‌اکنون برای راننده دستگیر‌شده قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 112827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز