شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: مردان مسلح در سودای دستمزد میلیونی، چند کیلو تریاک را به تهران قاچاق کردند اما بعد از تحویل محموله، وقتی دیدند همدستان‌شان حاضر نیستند دستمزد آنها را پرداخت کنند، ماجرای خونینی را رقم زدند

حوادث سرقت

ساعت 7 صبح 31 خرداد امسال، صدای شلیک چند گلوله در ساختمان نیمه‌کاره‌ای در منطقه خزانه تهران، سکوت این منطقه را در هم شکست. به‌دنبال آن، همسایه‌ها 2مرد را دیدند که با عجله از ساختمان نیمه‌کاره خارج شدند و پا به فرار گذاشتند. آنها وقتی قدم به داخل ساختمان گذاشتند با پیکر مجروح 2 کارگر ساختمانی که از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفته بودند روبه‌رو شدند و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

شروع تحقیقات

با حضور ماموران کلانتری 160خزانه در محل حادثه، کارگران مجروح به بیمارستان انتقال یافتند. همزمان تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای کشف راز شلیک خونین شروع شد.

نخستین مرحله از تحقیقات، بازجویی از کارگران مجروح، روی تخت بیمارستان بود. یکی از آنها در تشریح ماجرا به ماموران گفت: من و دوستم تازه از خواب بیدار شده بودیم و قصد داشتیم کارمان را شروع کنیم که 2 مرد مسلح وارد ساختمان نیمه‌کاره شدند. آنها قصد سرقت پول‌هایمان را داشتند اما وقتی با مقاومت ما روبه‌رو شدند، با شلیک گلوله هر دوی ما را مجروح کردند و بعد از سرقت 5 میلیون تومان پولی که همراهمان بود، پا به فرار گذاشتند.

ادعاهای عجیب

کارگران مجروح مدعی بودند که هیچ‌کدام از مردان مسلح را نمی‌شناخته‌اند درحالی‌که به‌نظر می‌رسید آنها از قبل با سارقان آشنایی داشته‌اند. از طرفی این دو کارگر ساختمانی در پاسخ به این سؤال که چرا 5 میلیون تومان پول نقد نزد خود نگهداری می‌کرده‌اند، نتوانستند جواب قانع کننده‌ای ارائه دهند و همه اینها باعث شد که ظن پلیس نسبت به آنها افزایش پیدا کند.

ماموران که مطمئن بودند کارگران مجروح و سارقان مسلح از قبل همدیگر را می‌شناخته‌اند، این بار به تحقیق از همسایه‌هایی پرداختند که شاهد فرار متهمان از ساختمان نیمه‌کاره بودند. با اطلاعاتی که آنها در اختیار ماموران قرار دادند، یکی از سارقین به نام اکبر که پیش از آن به‌عنوان کارگر ساختمانی در آپارتمان دیگری در محل حادثه کار می‌کرد، شناسایی شد و ماموران 10 تیرماه امسال او را در یکی از شهرهای غربی کشور دستگیر کردند.

تسویه‌حساب خونین

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه اعتراف کرد و مدعی شد: کارگران مجروح از من و یکی از دوستانم به نام حامد خواسته بودند تا یک محموله تریاک را از یکی از شهرهای شرق کشور به تهران منتقل کنیم. آنها در ازای انجام این کار قول داده بودند یک میلیون تومان به ما پرداخت کنند و برای همین من و حامد قبول کردیم این محموله را قاچاق کنیم.

وی ادامه داد: صبح روز حادثه، من و حامد برای تحویل مواد به ساختمان نیمه‌کاره رفتیم. بابک و فرشاد تازه از خواب بیدار شده و منتظر ما بودند. وقتی مواد را تحویل دادیم، آنها از پرداخت دستمزد یک میلیون تومانی به ما خودداری کردند و همین مسئله باعث شروع مشاجره بین ما شد. من و حامد وقتی دیدیم که آنها قصد ندارند پولمان را بدهند، با شلیک گلوله، هر دوی آنها را مجروح کردیم و با سرقت 5 میلیون تومان پولی که همراهشان بود، پا به فرار گذاشتیم.

بعد از اعترافات مرد جوان، همدست او نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و هر دو متهم با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شدند. سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: با توجه به اظهارات متهمان درخصوص انجام سرقت مسلحانه و همچنین انتقال مواد‌مخدر به تهران، تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 113353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز