همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه بر اساس فتوای مراجع عظام واگذاری قبور بالای 30 سال آغاز شده، گفت: نیمی از قبور بهشت زهرا که تعداد آنها 650 هزار قبر است بالای 30 سال قدمت دارند

مرگ

اسد فاضل در گفتگو با مهر با بیان اینکه به علت کمبود مساحت گورستان بزرگ پایتخت و تراکم اموات برخی از برنامه‌های بهشت زهرا(س) را تغییر داده ایم گفت: یکی از مهمترین اقدامات بهشت زهرا(س) سه طبقه کردن تمامی قبور گورستان است که مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

 وی با اشاره به اینکه نیمی از قبور بهشت زهرا (650 هزار قبر) بالای 30 سال قدمت دارند گفت: بر اساس فتوای مراجع عظام واگذاری قبور بالای 30 سال آغاز شده است.

 فاضل با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و 300 هزار متوفی در گورستان بهشت زهرا(س) دفن شده‌اند گفت: با اجرای طرح سه طبقه کردن قبور و واگذاری قبور بالای 30 سال ظرفیت پذیرش اموات در گورستان بزرگ پایتخت افزایش می‌یابد ولی باز هم به مکانی غیر از بهشت زهرا(س) برای دفن اموات تهرانی نیاز است.

 رئیس سازمان بهشت زهرای تهران با بیان اینکه سالانه 50 هزار متوفی در گورستان بزرگ شهر پذیرش می‌شوند گفت: 60 درصد اموات تهرانی را زنان و 40 درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند.

 وی تصریح کرد: هر چند با سه طبقه کردن قبور مشکل دفن اموات تا چند سال آینده برطرف می‌شود ولی مشکلاتی اعم از افزایش بارترافیکی، تراکم جمعیت در شبهای جمعه و مناسبتها، مشکلات بهداشتی و محیط زیست و همچنین امنیت اجتماعی تا 5 برابر افزایش می‌یابد. 

کد خبر 113199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز