یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع رسمی اعلام کردند در شمال افغانستان یک میدان نفتی کشف شده است

afghanistan

خبرگزاری اتریش از کابل گزارش داد، یکی از سخنگویان وزارت معادن افغانستان  یکشنبه اعلام کرد، این میدان نفتی بین ولایت های بلخ و شبرغان قرار دارد و تخمین زده می‌شود حدود 1.8 میلیارد بشکه ذخایر نفتی داشته باشد.

به گفته وی، احتمال اینکه ذخایر این میدان نفتی بیش از تخمین ارایه شده باشد، منتفی نیست. این میدان نفتی توسط زمین شناسان افغانی و خارجی کشف شده است.

گمان می رود افغانستان دارای منابع غنی زیرزمینی باشد، اما به خاطر فقدان زیرساخت های مناسب، بهره برداری از این منابع بسیار گران است. علاوه بر این، اوضاع بی ثبات سیاسی در این کشور فعالیت های اکتشافی منابع زیرزمینی را مشکل ساخته است.

افغانستان از چند هفته پیش فعالیت‌های تبلیغاتی بین المللی برای جذب سرمایه به این کشور به منظور کشف منابعی همچون سنگ آهن، مس و لیتیم آغاز کرده است. اما سرمایه گذاران به خاطر هزینه‌های بالا و فقدان امنیت مردد هستند.

چین به عنوان یکی از علاقمندترین سرمایه گذاران، سال 2007 به این کشور وارد شده است. شرکت مس جیانگشی (Copper Co) و گروه متالورژی چین (China Metallurgical Group Corp) قصد دارند از معادن عظیم مس در آیناک در جنوب کابل بهره برداری کنند.

کد خبر 113954
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز