چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

با اینکه پیش از جدول‌کشی کوچه‌ها و خیابان‌ها، پارچه‌نوشته‌هایی مبنی بر لزوم خارج کردن خودرو‌ها از پارکینگ‌های داخل آن محدوده نصب می‌شود اما باز هم تعدادی از شهروندان، کار امروز را به فردا انداخته و دست‌آخر خودرو‌های آنها پشت این جدول‌ها گیر می‌افتد.

شهر منظره

البته صاحبان خودر‌وها کوچک‌بودن یا در دیدرس نبودن تابلو‌های هشدار‌ دهنده را بهانه می‌کنند و مدام به کارگران و پیمانکاران در حال کار شکایت می‌کنند. گاهی نیز آسفالت‌شدن برخی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به‌خاطر جابه‌جا نشدن خودرو‌های پارک شده در حاشیه کوچه و خیابان با تاخیر‌های چند روزه و گاهی چند‌هفته‌ای انجام می‌شود. به‌هرحال برای رفع چنین مشکلاتی می‌توان با سامانه 137 تماس گرفت تا ماموران بتوانند این مشکل را از راه قانونی حل کنند.

قطعی شبکه شتاب

هنوز بر سر ملاک‌های تشخیص زمان و مکان گفتن دروغ‌ مصلحتی بحث و جدل فراوان است اما در این هیروویر شبکه‌ شتاب‌ بانک‌ها نیز به فهرست مصلحت‌ها اضافه شده است. ماجرا از این قرار است که کارمندان برخی شعبه‌های بانک‌ها به دلایلی که هنوز برای نگارنده‌های این ستون معلوم نیست هر روز به شهروندانی که قصد برداشت پول به وسیله کارت عابربانک را دارند وعده سرخرمن می‌دهند.

این کارمندان هر روز در پاسخ به افراد یاد‌شده می‌گویند: شبکه شتاب در حال حاضر قطع است. حال آنکه شواهد و قرائن موجود در همین شعبه‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد که آنها به‌دروغ یا شاید به مصلحت چنین حرفی می‌زنند و برای برخی افراد دیگر شبکه وصل است و هیچ ایرادی ندارد. به‌هر حال شهروندان از مسئولان این بانک‌های غیرخصوصی انتظار دارند تا به‌چنین قطعی‌های مصلحتی که این اواخر کم هم نیست رسیدگی کنند.

دربستی‌های قبل از افطار

یکی از مسائلی که علاوه بر بار ترافیکی زیاد پیش از افطار باعث می‌شود تا روزه‌داران دیر به‌منزل برسند و با سختی روبه‌رو شوند مسافربرهایی هستند که با دیدن حجم زیاد مسافر‌های منتظر اقدام به گرفتن مسافر به‌صورت دربستی می‌کنند. بسیاری از افراد مانند گذشته راهی سر خط همیشگی مسافربرهای خطی می‌شوند تا به‌سرعت به منزل برسند اما در سر خط یا اثری از مسافربرها نمی‌بینند (چراکه خود آنها هم برای افطار خیلی زودتر کار را تعطیل کرده‌اند) یا با مسافربرهای شخصی روبه‌رو می‌شوند که فقط می‌گویند «دربست».

این در صورتی است که به لحاظ‌ منطقی عده‌ای از راننده‌های خطی به‌صورت نوبتی باید تا مدتی پس از افطار، جور همکاران غایب خود را بکشند. البته با وجود اینکه امسال فاصله زمانی تعطیلی اداره‌ها تا افطار زیاد است اما باز هم می‌طلبد که افراد برای گیر نکردن در ترافیک سنگین و تشدید نکردن آن چند ساعتی مانده به افطار به سمت منزل حرکت کنند یا افطار مختصری در محل کار بکنند و سپس راهی منزل شوند.

تبدیل ناگهانی سواره به پیاده

مفهوم خط‌کشی عابر‌پیاده به‌خوبی مشخص است اما متاسفانه خیلی وقت‌ها در کشور ما اتفاقاتی درست روی خط‌کشی عابر‌پیاده می افتد که ناشی از بی‌توجهی به چنین علامتی است. توقف خودروها روی این خطوط یا با سرعت رد‌شدن از روی آنها جزئی از تخلف‌ها و بی‌توجهی رانندگان است که گهگاه باعث تصادف آنها بارهگذران پیاده نیز می‌شود. گاهی نیز مانند آنچه در تصویر می‌بینید یک شخص سواره فکر می‌کند که می‌تواند در هر‌زمانی (حتی در زمان چراغ سبز عبور خودروها) روی این خطوط به یک فرد پیاده تبدیل شود و رانندگان دیگر بایدحق تقدم را به‌عنوان یک فرد پیاده به وی بدهند.

کد خبر 114241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز