پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناآرامی‌های شدید در موزامبیک که به دلیل افزایش از پیش برنامه‌ریزی شده قیمت مواد غذایی اصلی و برق، بروز کرد دستکم 10 کشته به جا گذاشت

price hikes in Maputo, Mozambique

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، آنگونه که خبرگزاری پرتغالی لوزا (Lusa) خبر داد، درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در مناطق فقیرنشین ماپوتو، پایتخت موزامبیک، امروز به دومین روز پیاپی وارد شد.

تظاهرکنندگان لاستیک آتش زدند، به سمت پلیس سنگ پرتاب کرده و پوسترهایی با عکس آرماندو گوئبزا (Armando Guebuza)، رییس دولت را پاره کردند. در این بین عده ای هم به غارت مغازه ها پرداختند.

زندگی در وضع بن بست

"کیپ تایمز (Cape Times)" روزنامه آفریقای جنوبی خبر داد که مقامات موزامبیک روز گذشته به سوی تظاهرکنندگان شلیک کردند. ناآرامی‌هایی در نزدیکی شهر مرکزی ماتولا هم روی داده است.

لوزا هم نوشت، ماپوتو به خاطر سنگربندی ها و درگیری های مسلحانه به طور کامل مسدود شده است. زندگی مردم تعطیل شده است. عملا همه اصناف تعطیل شده اند. فرودگاه ها که گاه و بیگاه تعطیل می شوند، ساعات کاری خود را محدود کرده اند. بر اساس گزارش های منتشر شده، صدها تاجر و گردشگر از آفریقای جنوبی، همچنین پرتغال و دیگر کشورها از هتل های خود در ماپوتو بیرون نمی آیند.

کد خبر 115259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز