در سارایوو، لوران بلان سرانجام توانست نخستین پیروزی‌اش به‌عنوان سرمربی فرانسه را جشن بگیرد. تیم جوان فرانسه پس از شکست خانگی مقابل بلاروس قبل از بازی مقابل بوسنی تحت فشار زیادی قرار داشت.

فوتبال خارجی

این پیروزی اما نشان داد که بلان در مسیر درستی حرکت می‌کند. او با تغییر سیستم تیم، انتخاب ترکیب مناسب و بازی گرفتن خوب از بازیکنان نشان داد که یک مربی خوب چه نقشی می‌تواند در موفقیت یک تیم داشته باشد؛ خلأیی که فرانسه در دوره 6 ساله مربیگری دومنک احساس می‌کرد.

ستاره فرانسه در این بازی بن زما بود. او پس از افت یکساله‌اش، در اواسط نیمه دوم بازی در سارایوو گل اول را زد و گل دوم را ساخت. مهاجم رئال پس از بازی گفت که این مهم‌ترین گلش با پیراهن تیم ملی بوده است. بلان هم گفت: «این می‌تواند شروع یک حرکت خوب باشد. بن زما برای ما بازیکن مهمی است. نمایش او طوری است که اعتماد حریف را سلب می کند.»

انگلیس هم توانست از سوئیس با 3 امتیاز برگردد. گل‌های رونی، آدام جانسون و دارن بنت به کاپلو کمک کرد که تیم هیتسفلد را با نتیجه3 بر یک شکست دهد. کاپلو در پایان بازی در تمجید از نمایش خوب رونی گفت: «رونی تحت فشار زیادی بود ولی خیلی خوب بازی کرد.» در این گروه بلغارستان هم در خانه مغلوب مونته‌نگرو شد. این دومین شکست این تیم بود تا استویلوف، سرمربی این تیم استعفا بدهد.

پرتغال در بحران

پرتغال با شکست یک بر صفر در خاک نروژ وارد بحران شد. این تیم که کروش را به‌دلیل محرومیت روی نیمکت نداشت، از 2 بازی‌اش تنها یک امتیاز گرفته است. مقصر اصلی در این شکست ادواردو، دروازه‌بان پرتغال بود که روی یک پاس به عقب مکث زیادی داشت و در نهایت توپ را به نروژی‌ها داد. نروژ که در بازی اول ایسلند را برده بود، حالا 6 امتیازی شد.

اجیل اولسن،مربی این تیم که قبلا نروژ را به جام‌های جهانی 94 و 98 رسانده، مدعی است که با این پیروزی شانس صعود تیمش به یورو به 60درصد رسیده است. ایتالیا هم که پروژه بازسازی‌اش را با پراندلی شروع کرده، مقابل جزایر فارو کار آسانی داشت و با 5 گل به پیروزی رسید.

جیلاردینو پس از 11 ماه در تیم ملی گلزنی کرد. ده روسی، کوالیارلا، کاسانو و پیرلو گل‌های بعدی ایتالیا را زدند. با وجود این، پراندلی می‌داند که این دو بازی آسان محکی جدی برای تیمش نیست. او گفت: «هنوز باید بهتر شویم.» در این گروه صربستان در خانه مقابل اسلوونی با تساوی یک بر یک متوقف شد.

آلمان هم آذربایجان را با نتیجه 6 بر یک شکست داد. کلوزه در این بازی 2 گل زد تا فاصله‌اش با گرد مولر را به12 گل کاهش دهد.
مسعود اوزیل و توماس مولر هم که بعد از جام جهانی افت کرده بودند، در این بازی نمایش خوبی داشتند. در دیگر بازی این گروه، ترکیه توانست در خانه بلژیک را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد و مثل آلمان 6 امتیازی شود. فان بویتن، مدافع بلژیک در شروع بازی تیمش را پیش انداخت و در نیمه دوم هم گل تساوی را زد ولی شاگردان هیدینک دقایقی بعد موفق به زدن گل پیروزی شدند.

گلزنی دوباره هونتلار

هلند هم توانست مقابل فنلاند به دومین پیروزی‌اش برسد. هونتلار که مقابل سان مارینو هت تریک کرده بود، در این بازی هم هر دو گل هلند را به ثمر رساند. فان مارویک در این بازی فان در فارت را در بین 2 نیمه تعویض کرد. هافبک جدید تاتنهام اما از این موضوع راضی نبود و گفت: «من خوب بازی می‌کردم و شایسته این رفتار نبودم.»روسیه هم در خانه با یک گل مغلوب اسلواکی شد. یونان هم پس از تساوی خانگی مقابل گرجستان، در خانه کرواسی هم بدون گل متوقف شد.

کد خبر 115775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز