مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۰
۰ نفر

گروه شهری: در مهر ماه روزانه 22 میلیون جا به جایی صورت خواهد گرفت. به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک 50 درصد این جا‌به‌جایی‌ها با مترو، اتوبوس و تاکسی صورت خواهد گرفت.

با این حال جعفر تشکری هاشمی خواهان تلاش برای افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی به 75 درصد از سفرهاست تا به این وسیله ترافیکی روان‌تر در شهر داشته باشیم.وی با بیان اینکه هرساله در مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس، ترافیک شهر بین 25 تا 30 درصد افزایش می‌یابد،

گفت: پیش‌بینی می‌شود شرکت مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی بتوانند در مهر ماه روزانه11 میلیون جا به جایی در تهران انجام دهند.به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، پیش‌بینی می‌شود در مهر ماه 4 و نیم میلیون جا به جایی با اتوبوس، 2 میلیون جا به جایی با مترو و 4 تا 5 میلیون جا به جایی با تاکسی در شهر صورت گیرد که اگر براساس استانداردهای روز دنیا تاکسی‌ها را جزء حمل‌ونقل نیمه عمومی به حساب آوریم و تنها میزان جابه‌جایی اتوبوسرانی و مترو را به‌عنوان حمل‌ونقل عمومی درنظر بگیریم، از 22 میلیون جابه‌جایی تنها 6 و نیم میلیون سفر توسط حمل‌ونقل عمومی صورت خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران گفت: مهرماه امسال هم مانند سال‌های گذشته اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو با تمام ظرفیت به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد تا بخش قابل‌توجهی از سفرها تحت‌پوشش ناوگان حمل‌ونقل عمومی قرار گیرد و مرکز کنترل ترافیک نیز در آماده باش کامل خواهد بود تا ضمن نظارت دقیق بر ترددها و ترافیک، درصورت بروز هرگونه حادثه نسبت به رفع آن اقدام کند.

خدمت‌رسانی تاکسیرانی

همچنین با آغاز ماه مهر بیش از 80هزار تاکسی خدمات‌رسانی می‌کنند.مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در این باره گفت: با وجود اینکه تاکسی‌ها جزء حمل‌ونقل عمومی محسوب نمی‌شوند اما به‌دلیل آنکه هنوز خطوط متروی ما تکمیل نشده و اتوبوسرانی نیز ناوگان کافی را در اختیار ندارد، پیش‌بینی می‌شود در مهرماه 23 درصد از جابه جایی‌ها توسط تاکسی‌ها صورت گیرد.

پیمان سنندجی افزود: 80 هزار و 212 دستگاه تاکسی و ون در مهرماه به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد. وی ادامه داد: در مجموع حدود 2 هزار و 500 دستگاه از تاکسی‌های شهر تهران به فرودگاه خدمات‌رسانی خواهند کردو 15 هزار دستگاه به‌صورت گردشی در شهر فعال خواهند بود .

کد خبر 115943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز