یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

شاید حتی یک نفر از هواداران بارسا که شنبه به ورزشگاه نوکمپ رفته بودند، تصور نمی‌کرد که تیم تازه وارد هرکولس بتواند تیم پرستاره گواردیولا را شکست دهد.

فوتبال

پس از پیروزی هفته اول در خانه سانتاندر، بارسا منتظر 3 امتیاز آسان دیگر بود. این اتفاق اما هرگز رخ نداد. جالب اینکه هرکولس در آخرین سفرش به نوکمپ در فصل‌ 97-96 هم به پیروزی3 بر 2 رسیده بود.اولین بار اسم هرکولس وقتی مطرح شد که ترزگه به این تیم پیوست. در نوکمپ اما این نلسون والدس، دیگر مهاجم جدید این تیم بود که توانست هر دو گل را بزند. مهاجم پاراگوئه‌ای سابق وردربرمن در دقایق 27 و 59 دروازه والدس را باز کرد. در دقیقه 88 هم اگر ترزگه دروازه خالی بارسا را باز می‌کرد، نتیجه باورنکردنی‌تر می‌شد.

بارسا بازی را با ماسکرانو و ویا، 2 خرید جدیدش شروع کرد ولی گواردیولا در بین 2 نیمه تصمیم گرفت هافبک آرژانتینی کم اثرش را تعویض کند و ژاوی را به زمین بفرستد. پدرو هم جانشین بویان شد که در این فصل به جای زلاتان شماره 9 را می‌پوشد. این تعویض‌ها هم اما کمکی به بارسا نکرد.

8 بازیکن بارسا که بامداد چهارشنبه در آرژانتین به میدان رفته بودند، مقابل هرکولس هم بازی کردند ولی گواردیولا دوست ندارد عوارض این سفر طولانی را دلیل شکست تیمش بداند. سرمربی بارسا گفت: «تعطیلات برای بازی‌های ملی همیشه وجود دارد و این دلیل شکست ما نیست.

امشب ما نتوانستیم مثل همیشه بازی شناورمان را انجام دهیم. آنها فاصله خطوط‌شان را به‌خوبی پر کرده بودند و حمله کردن به چنین تیمی دشوار است.» بارسا هفته آینده میهمان آتلتیکو مادرید است که با پیروزی 2 بر یک در خانه بیلبائو 6 امتیازی شد و به صدر جدول رسید؛ هرچند آگرو مهاجم آرژانتینی‌اش را به خاطر مصدومیت زانو از دست داد.

دیگر تیم6 امتیازی جدول والنسیاست که سانتاندر را با یک گل شکست داد.رئال اما توانست اوساسونا را با تک گل کاروالیو در شروع نیمه دوم شکست دهد و 4 امتیازی شود. این نخستین بازی مورینیو در برنابئو بود. سرمربی جدید رئال در این بازی مسعود اوزیل و بن زما را به ترکیب اصلی اضافه کرده بود و هر دو به‌ویژه هافبک آلمانی نمایش خوبی داشتند. رونالدو هم که پس از مصدومیت مچ پایش برای نخستین‌بار بازی می‌کرد، نمایش متوسطی داشت.

هیگواین اما در برابر ریکاردو، دروازه‌بان اوساسونا چند موقعیت خوب را از دست داد.مورینیو پس از این پیروزی گفت: «بازی آسانی داشتیم. در خط دفاع به دردسر نیفتادیم و کاسیاس هرگز تهدید نشد. ما خوب بازی نکردیم، هر چند در نیمه دوم بهتر شدیم ولی من در حال ساخت یک تیم هستم و خیلی مهم است که در این دو بازی گلی نخورد‌ه‌ایم. ما بازی را به آسانی کنترل کردیم و تنها چیزی که کم داشتیم آرامش است که با گذشت زمان به دست می‌آید.» جالب اینکه هواداران رئال در بین 2 نیمه به عملکرد تیم اعتراض کرده بودند.

حباب میلان ترکید

در ایتالیا هم چزنا، یک تیم تازه‌وارد دیگر شگفتی‌ساز شد. میلان که هفته گذشته با خرید زلاتان و روبینیو، سر و صدای زیادی به پا کرده بود، به امید یک پیروزی پر گل به این شهر سفر کرد ولی با شکست 2 بر صفر به خانه برگشت. زلاتان که در ترکیب اصلی بود در اواخر بازی یک پنالتی از دست داد.

روبینیو هم که در نیمه دوم به‌جای رونالدینیو به زمین رفت، نتوانست گره گشا باشد.آلگری پس از این شکست به انتقاد از مهاجمانش پرداخت: «آنها باید رفتار متفاوتی داشته باشند. ما نیاز به فداکاری داریم، به‌ویژه وقتی عقب می‌افتیم. وقتی توپ نداریم همه باید به عقب برگردند ولی ما این کار را نکردیم.» مهاجمان میلان هفته گذشته مدعی شده بودند که این تیم می‌تواند با 4 مهاجم هم بازی کند (پاتو، رونالدینیو، زلاتان و روبینیو) ولی این تیم با 3 مهاجم هم به بن بست رسید.

دیگر نتیجه عجیب هفته دوم سری A، شکست 5 بر یک رم در زمین کالیاری بود. هر چند رم گل اول را زد ولی اخراج بوردیسو در دقیقه 20 این تیم را متلاشی کرد. اینتر هم توانست با گل‌های لوسیو و اتوئو، اودینزه را شکست دهد و4 امتیازی شود.

کد خبر 115951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز