دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

سال تحصیلی جدید در حالی از پنجشنبه برای 13 میلیون دانش‌آموز آغاز می‌شود که یک میلیون و 100هزار کلاس اولی فردا برای برگزاری جشن شکوفه‌ها به مدرسه می‌روند.

مدرسه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس و برگزاری جشن شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی خاطر نشان کرد: با توجه به تقارن هفته اول مهر ماه با هفته دفاع مقدس و تأکید بر ارزش‌های آن دوران، ایجاد فضای شاد و بانشاط در مدارس مورد تأکید قرار گرفته و دستورالعمل این امر به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

فاطمه قربان بیان کرد: نخستین روز مدرسه بر عملکرد یکساله دانش‌آموز بسیار تأثیرگذار است، به‌ویژه برای کلاس اولی‌ها که از کانون خانواده جدا می‌شوند، بنابراین دانش‌آموزان باید با خاطره خوب سال تحصیلی را آغاز کنند. در همین زمینه معاون آموزش متوسطه‌ آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی امسال را با حضور حدود 13 میلیون دانش‌آموز و 900 هزار معلم رسمی و پیمانی از پنجشنبه آغاز خواهیم کرد.

ابراهیم سحرخیز گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام از دانش‌آموزان تا 31 شهریور ماه جاری ادامه دارد، آمار دقیق دانش‌آموزان پس از اتمام ثبت‌نام در سراسر کشور اعلام خواهد شد. همچنین همزمان با سی‌امین سالروز آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی 90 - 89 خانواده شهدا و ایثارگران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در مدارس سراسر کشور به صدا در می‌آورند.

کد خبر 116543

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز