شنبه ۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سیزدهمین شماره دانستنیها منتشر شد.

دانستنیها

در این شماره می‌خوانید:

افسانه‌های مختلف درباره خفاش‌ها و مترادف شدن آن با تاریکی در داستان ها و فیلم ها، سبب شده تا این موجود زیبا و ظریف، سوژه بسیاری از آثار قرار بگیرد.

نشریه پرطرفدار دانستنیها* از گروه مجلات همشهری‌ در شماره نیمه اول مهر ماه خود، عکسی متفاوت از این پستاندار پرنده منتشر کرده و تیتر «رازهای خون آشام» را برای پرونده این پرنده شب برگزیده است.

مگاپیکسل که تصاویری بدیع از پدیده ها و رویدادها منتشر می کند در این شماره «نور منطقه البروجی» و آزادسازی خرمشهر برفراز مسجد جامع را منتشر کرده است.

اولین خبر «تازه ها» ، قوی ترین موتور سیکلت جهان که 320 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد را معرفی کرده است. نخستین خودروی هیبریدی دیزلی اروپا که یک پژوی مدل 3008 است ، سلول های خورشیدی خزنده، چهره ویروس سرماخوردگی و ... از جمله اخبار تازه دو هفته اخیر هستند.

«سیاره سبز» و ویژگی هایی عجیب از جانوران، «فریم به فریم» که تصاویر حضور آنجلینا جولی در پاکستان ، بیمارستان عجیب زیرزمینی و ... را با توضیحات آن منتشر کرده است، «دیدنی ها» که وقایع تصویری مهم دو هفته اخیر در چهارگوشه جهان را روایت می کنند از دیگر بخش های هر شماره دانستنیهاست.

پرونده این شماره به «نیروی هوایی» در دفاع مقدس اختصاص دارد که نبردهای هوایی ایران در 8 سال جنگ تحمیلی را روایت می کند.

«کتاب تاریخ» بخشی است که در آن ، عجایب هفت گانه جهان روایت شده است. بررسی آلفا رمئو، گفتگوی اختصاصی دانستنیها با دکتر براون از انجمن انستیتو جست و جوی هوش فرازمینی کالیفرنیا، ده دانشمندی که به خاطر تلاش های علمی خود کشته شدند، داستان مهاجرت «مونارک» ها گفتگو با استاد برتر دانشگاه شریف که وبلاگی برای بررسی صحت مقالات علمی تاسیس کرده است نیز در شماره13 دور جدید دانستنیها منتشر شده است.

«به من بگو چرا»، «عجیب تر از علم»، «فانتزی دانش»، «سرگرمی»، «داستان» و «تصاویر جادویی» هم مهمان ثابت هر شماره این نشریه با سابقه و پرخواننده علمی است که به سوالات مختلف پاسخ می دهد.

*این نشریه در یکصد صفحه، در هر ماه دو بار منتشر می شود.

کد خبر 116872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز