دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

این روز‌ها بسته‌بندی برخی شیرینی‌ها کام خریداران را حسابی تلخ می‌کند.

شکلات

برای نمونه جعبه‌‌ شیرینی برخی قنادی‌ها هنوز حسابی ضخیم و سنگین است. اما نکته جالب اینجاست که برخی تولید‌کننده‌های شکلات نیز از قافله عقب نمانده‌اند و بسته‌بندی محصولات خود را به‌نوعی طراحی می‌کنند که خریدار در مورد محتویات داخل آن به‌اشتباه بیفتد.

برای نمونه، بسته‌بندی‌ای را که‌در تصویر مشاهده می‌کنید طوری طراحی شده است که خریدار هنگام مشاهده آن تصور می‌کند زیر قسمت دارای برچسب نیز مانند بخش‌های دیگر مملو از شکلات است و به‌همین دلیل قیمت آن‌را می‌پردازد اما زمانی که بسته‌بندی را باز می‌کند، متوجه می‌شود که فقط اطراف برچسب، دارای شکلات است و تولید‌کننده‌ها برای صرفه‌جویی زیر این بخش را فقط برجسته‌کرده‌اند.

زیرسیگاری بزرگ

گویا افرادی که خودرو را با وسیله خودکشی، تراس آپارتمان را با انباری، اتوبوس‌های شرکت واحد را با وسیله نقلیه‌عمومی رایگان و بوق خودرو را با وسیله چاق‌سلامتی با دوست و آشنا اشتباه گرفته‌اند، سطل زباله‌ مکانیزه را نیز یک زیر سیگاری بزرگ می‌بینند و با همین تصور، سیگار روشن یا نیمه‌خاموش خود را داخل سطل انداخته و نتیجه هم این می‌شود که در تصویر مشاهده می‌کنید.

حال اینکه چرا چنین افرادی به منزل که می‌رسند بینایی‌شان تقویت می‌شود و نمره‌ چشمشان ده دهم می‌شود معمایی است که ما از عهده‌ حل آن برنیامده‌ایم. برای نمونه سطل زباله منزل را هیچگاه زیرسیگاری نمی‌بینند و از ترس بعضی‌ها فقط در راهروی آپارتمان سیگار می‌کشند که البته با این رفتار نیز همسایه‌ها، ماهانه به‌چند باکس سیگار مجانی میهمان می‌شوند.

تابلوی دکوری

یکی از شاخص‌ترین تابلوهایی که برای بسیاری از رانندگان نقش دکوری دارد، تابلوی دور‌ زدن ممنوع است. برخی از رانندگان تصور می‌کنند که مهارت رانندگی‌شان آنقدر خوب است که دور زدنشان در محدوده دور زدن ممنوع هیچ پیامد ترافیکی به‌دنبال نداشته باشد.

علاوه بر این، با مجهز‌شدن نسل جدید خودروها به‌فرمان هیدرولیک تعدادی از راننده‌ها هم به این سامانه اتکا کرده و به‌امید دور یک‌فرمان، اقدام به‌دور زدن در این محدوده می‌کنند. با وجود این، در طول روز بارها شاهد بسته‌شدن راه‌ها و تشدید ترافیک شهر به‌خاطر بی‌توجهی راننده‌ها به‌تابلوهای دورزدن ممنوع هستیم.

درصد زیادی از این تابلوها در تقاطع‌های همراه با چراغ‌‌قرمز نصب شده‌اند ولی باز هم چنین رفتاری بارها تکرار شده و سایر راننده‌ها به‌احتمال اینکه یک چراغ‌قرمز را باید منتظر بمانند دست‌هایشان را به‌نشانه اعتراض و هشدار روی بوق‌ می‌گذارند. بنابراین باید توجه داشت که این تابلوها ممنوعیت عمومی دارند و به‌جز راننده‌های خودروهای خاصی مانند آمبولانس دیگران نباید مانند یک تابلوی دکوری با آنها رفتار کنند.

رویش درخت از لابه‌لای آجر

جدا از مشکلاتی که ممکن است ساخت یک مجتمع مسکونی برای شهروندان ایجاد کند، گاهی همین یک ذره طبیعت درون شهری نیز دستخوش بی‌توجهی برخی از بساز‌ بفروش‌ها می‌شود. برای نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید، چند اصله درخت برای مدت‌زمانی طولانی زیر آجرها و مصالح یک مجتمع در حال ساخت چنان رها شده‌اند که انگار از روز نخست از لابه‌لای همین آجرها روییده‌اند.

به‌هر حال اگر نمی‌توانیم چنان‌که از قدیم گفته‌اندکه «جواب خوبی را باید با خوبی داد» رفتار کنیم، دست‌کم می‌توانیم در جواب این ریه‌های طبیعی شهر، کاری نکنیم که آنها خشک شده و دیگر نتوانند آلودگی‌های هوای شهر را از میان ببرند.

کد خبر 117550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز