سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

چنانچه برخی از رانند‌ه‌ها به‌عنوان کارشناس سازمان بهره‌وری استخدام می‌شدند طرح‌هایشان با موضوع بهره‌وری از فضای به‌اصطلاح مرده می‌توانست عرصه صرفه‌جویی را متحول کند.

حمل بار

برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید راننده این خودرو، وانت‌پیکان جدیدی طراحی کرده است که تولید‌کننده‌های خودرو را از ساخت یک خط جدید تولید خودرو بی‌نیاز می‌کند. از سوی دیگر باخلاقیت‌های چنین راننده‌هایی تعداد تصادفات رانندگی و اوراق شدن خودرو‌ها به‌حدی بالا می‌رود که تقاضا برای خودرو‌های صفر افزایش یافته و تولید‌کننده‌های خودرو می‌توانند کلی از این محل بهره‌وری کنند.

گذشته از شوخی به‌نظر می‌رسد این اواخر صرفه‌اقتصادی‌ جابه‌جایی بار در مقایسه با نوع و میزان جریمه‌ها ناچیز است و هیچ‌ راننده‌ای از جریمه‌های ریالی باربری به‌قول معروف باکی ندارد.

ایستاده با مشت

حرکت موتورسواران در پیاده‌رو گُلی بود که به‌سبزه حرکت خودرو‌ها در این محدوده نیز آراسته شد. از انبوه تصاویری که شهروندان از این تخلف برای ما ارسال کرده‌اند این طور بر می‌آید که برخی سازمان‌ها و اداره‌ها نیز به این تخلف پیوسته و فضای پیاده‌روی روبه‌روی در‌ها را به‌محل پارک خودرو‌های همکاران اختصاص داده‌اند.

حال آنکه برای رسیدن به این محدوده، راننده‌ها مسافتی را نیز در پیاده رو طی می‌کنند. از سوی دیگر به‌گفته ایمان‌غیایی فرستنده این تصویر برخی راننده‌ها نیز در برابر انتقاد رهگذران به قدری خشونت به خرج می‌دهند که چنانچه در قبایل سرخپوستی به‌دنیا می‌آمدند حتما به آنها لقب ایستاده با مشت داده می‌شد.

حمل بار برای قوی‌شدن

گویا برخی از افراد دوست دارند آمادگی خودشان را برای حضور در مسابقات قوی‌ترین مردان به نمایش بگذارند به گونه‌ای که در حمل بارها به‌جای استفاده از هر مهارکننده‌ای از زوربازوی خود بهره می‌برند. جدا از اینکه بسیاری از راننده‌ها با بار‌زدن اجسام سنگین روی سقف خودرو نکات ایمنی را به‌دست فراموشی می‌سپارند و احتمال ریزش‌بار و تصادف را در خیابان در نظر نمی‌گیرند، عده‌ای دیگر علاوه بر آن سلامتی خود را نیز به خطر می‌اندازند.

به‌هر حال با توجه به اینکه دیده می‌شود هرروزه بسیاری افراد مانند اضافه‌شدن آیتم‌های مسابقه قوی‌ترین مردان در هر سال به آیتم‌های گرفتن حمل بار توسط خودشان اضافه می‌کنند، توصیه می‌شود که برای حفظ سلامتی‌شان این آیتم‌ها را برای نشان دادن قدرت خود کنار بگذارند چراکه نکات ایمنی و حفظ سلامتی را در نظر نمی‌گیرند و ممکن است خودروی مربوطه مجبور شود به‌جای رساندن بار به مقصد راه بیمارستان را در پیش بگیرد.

باقی‌ماندن بلیت روی گیت

از بین عده‌‌ای که به‌هر دلیلی استفاده از بلیت‌های تک‌سفره و 2‌سفره را به بلیت‌های اعتباری ترجیح می‌دهند و اتلاف وقت و هزینه را در نظر نمی‌گیرند، برخی از افراد نیز پیدا می‌شوند که وقت دیگران را نیز با این کار تلف می‌کنند. این افراد با وارد کردن بلیت خود به دستگاه ورودی (گیت ورودی) در ادامه بلیت خود را از دستگاه تحویل نمی‌گیرند و جمع‌آوری آن را به عهده کارکنان ایستگاه می‌گذارند.

این در حالی است که برنداشتن بلیت از طرف دیگر گهگاه باعث می‌شود بلیت در دستگاه باقی بماند و دستگاه برای دریافت بلیت دیگران زمانی را سپری کند و نتیجه هم شلوغ‌شدن پشت گیت می‌شود. به‌هر حال کسانی که از این بلیت‌ها استفاده می‌کنند باید تا لحظه خروج از ایستگاه آنها را همراه داشته باشند و دست‌آخر بلیت‌ها را در سطل‌های مخصوص داخل ایستگاه بیندازند.

کد خبر 117688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز