دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر کاتولیک‌های جهان در شب میلاد مسیح (ع) توجه به کودکان و محرومان جهان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ بندیکت شانزدهم ، در مراسم  عشای ربانی در کلیسای باسیلیکا واقع در میدان سنت پیتر رم که با حضور 10 هزار نفر برگزار و از طریق 44 شبکه تلویزیونی پخش می‌شد، ضمن اشاره به مخالفت کلیسا با سقط جنین دز سخنانی گفت: در جشن میلاد مسیح (ع) مردم باید افکار و توجه خود را به کودکانی معطوف دارند که مجبور شده‌اند در این جهان خشونت زده به عنوان یک سرباز کار کنند. مردم باید به کودکانی بی‌اندیشند که چاره‌ای جز گدایی و التماس کردن ندارند، باید به کودکانی توجه کنند که از گرسنگی و محرومیت رنج می‌برند، کودکانی که از محبت محرومند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه افزود: ‌بیایید امشب دعا کنیم که درخشش عشق و محبت خداوند در دلهای این کودکان متجلی شود. بیاید از خداوند بخواهیم که ما را در ایفای نقش خود کمک کند تا شان و شرف کودکان حفظ و ارج نهاده شود.

پیش از مراسم عشای ربانی در شب عید میلاد مسیح، پاپ بندیکت شانزدهم در مراسم هفتگی دعا و نیایش در روز یکشنبه از جهان خواست که بر تعصب چیره شوند.

رهبر کاتولیک‌های جهان ، به زبان لاتین برقراری صلح و آرامش را خواستار شد.
مردمی که در میدان سنت پترز تجمع کرده بودند نیز در پاسخ برای رهبر کاتولیک‌های جهان آرزوی صلح و آرامش کردند.

پاپ قرار است 12 ساعت پس از مراسم عشای ربانی پیام ویژه‌ی "اوربی ات اوربی" (به رم و به جهان) را در میدان سنت پیترز به پیروان مسیحیت ابلاغ کند.

کد خبر 11782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز