قدیم‌تر‌ها می‌گفتند «مرغ همسایه‌ غازه» و به‌همین دلیل حسابی به‌صاحب آن حسودی می‌کردند. اما آنطور که از یخچال‌های ویترینی قصابی‌های امروزی بر می‌آید دیگر کسی نمی‌خواهد سر به‌تن موجودی باشد که با ایجاد بحث بر سر تقدم‌و‌تاخر وجود مرغ یا تخم‌مرغ،

مرغ

به‌اصطلاح همه را سر کار گذاشته است. البته دشمنی با مرغ‌وخروس‌ها در زندگی اجتماعی، علاوه بر شکمو بودن آدم‌ها گاهی دلایل دیگری نیز دارد. برای نمونه وقتی در همسایگی افرادی زندگی می‌کنید که در حیاط خانه به‌جای بچه‌های قد و نیم‌قد و توپ فوتبال، چندین و چند مرغ و خروس دارند و به اعتراض هیچ‌کس در مورد سروصدای مرغ و خروس‌ها توجهی نمی‌کنند

معنای اینکه «مرغ یک‌پا دارد» را با تمام وجود حس می‌کنید و باز هم می‌خواهید سر به تن این موجود نباشد. اما هنوز کسی نمی‌داند چرا ما تلافی بی‌پاسخ ماندن سؤال‌های فلسفی، شکمو بودن خود و بالاخره بدهکار نبودن گوش‌همسایه را سر مرغ و خروس‌ها در می آوریم.

باران از آسمان صاف

اگر هنگام عبور از حیاط‌خلوت ساختمان، ناگهان با بارش باران آن‌هم از آسمان‌صاف مواجه شدید گمان بد نبرید. به‌قول معروف اصل را بر برائت گذاشته و این احتمال را نیز در نظر بگیرید که ممکن است همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید همسایه طبقه بالایی بند‌رخت خود را در ‌کُنج‌ساختمان وصل کرده باشد و قطرات باران نیز چیزی نباشد جز آب لباس‌های خیس و شسته شده.

با وجود این بد نیست بدانیم چنین اقداماتی علاوه بر نازیبا کردن نمای ساختمان به نوعی ضایع کردن حقوق دیگران نیز شمرده شده و برخلاف قوانین زندگی آپارتمانی است. بنابراین می‌توان به چنین همسایه‌هایی ابتدا تخلفشان را گوشزد کرد و در صورت بی‌توجهی آنها گوششان را به‌دست قانون داد.

گاز دوغ‌دار

این روزها بیشتر خانواده‌ها برای تامین سلامتی خود ترجیح می‌دهند که دوغ‌های بدون‌گاز را از یخچال سوپرمارکتی‌ها انتخاب کنند اما گاهی اوقات برخی هوس خرید دوغ‌های گازدار می‌کنند. با وجود این به‌محض باز کردنش فوران گاز‌ها و دوغ به بیرون و باقی‌ماندن فقط چند‌سانت دوغ در کف ظرف به‌خوبی نشان می‌دهد که این محصولات بیشتر شبیه گاز دوغ‌دار هستند تا دوغ‌گازدار.

فشار ناشی از گاز داخل بطری که هنگام جابه‌جایی نیز افزایش یافته چنان زیاد است که دست‌کم یک‌سوم از دوغی که بابتش پول پرداخته‌‌اید همان ابتدای باز کردنش هدر می‌رود. به‌هر حال برای خرید دوغ‌های گازدار سعی کنید از یک‌سو به‌سراغ تولید‌ات معتبر و شناخته‌شده‌ای بروید که برای گازدار کردن‌ دوغ از مواد‌مصنوعی و مضر استفاده نکرده‌اند و از سوی دیگر فروشنده، آنها را زیر آفتاب نگه نداشته است.

تغییر رگلاتور زیر نظر شرکت گاز

سرقت رگلاتورهای منازل باعث شده تا برخی از اهالی ساختمان‌ها به‌نوعی وسواس به خرج دهند و مانند آنچه در تصویر می‌بینید آنها را داخل قفس کنند. شاید در این نمونه خیلی از لحاظ ایمنی مشکل خاصی پیش نیاید ولی بهتر است هرگونه عملی روی رگلاتورهای گاز زیر نظر شرکت گاز انجام شود.

گاهی دیده می‌شود که برخی از افراد رگلاتور منزلشان را با توری‌های فلزی می پوشانند که چنین کاری نیز می‌تواند حادثه آفرین باشد زیرا رگلاتورها دریچه اطمینان فشاری دارند که در صورت تغییر بیش از حد فشار گاز به طور خودکار باز می‌شود، در‌حالی که ممکن است این توری فلزی مانع از انجام چنین کاری شود. بنابراین همیشه کار را فقط به کاردان بسپارید.

کد خبر 118177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز