دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

سرعت غیرمجاز رانندگی برخی افراد باعث شده حتی تصور تعدادی از خیابان‌های دارای شیب، بدون سرعت‌گیر‌ها مشکل باشد.

سرعت گیر

سرعت‌گیر‌ها در چنین محدوده‌هایی باعث می‌شوند راننده‌ها برای اینکه سروکارشان با جلوبندی ساز‌ها نیفتد سرعت خود را کم کنند حال‌آنکه گاهی راننده‌های خطی برای خلاص‌شدن از دست این سرعت‌گیر‌ها که روزی چند‌بار جلوی راه آنها سبز می‌شوند دست به تخریب آنها می‌زنند.

برای‌نمونه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌‌‌کنید اجزای سرعت‌گیر‌های خیابان استخر (بالای تهرانپارس‌) به‌دست تعدادی از راننده‌‌ها یکی در میان شده‌اند و به‌دنبال آن راننده‌ها با سرعت بالایی این خیابان را طی می‌کنند. حال آنکه به گفته ساکنان محل، پیش از نصب این سرعت‌گیر‌ها برخورد یک دستگاه کامیون با یک مینی‌بوس حامل دختربچه‌های دانش‌آموز حادثه آفریده است. بنابراین چنانچه به‌سلامت اطرافیان خود علاقه‌مندیم باید از این امکانات شهری نیز محافظت کرده و در صورت مشاهده متخلفان مراتب را به پلیس یا به‌منظور تعمیر آنها به‌سامانه 137‌اطلاع دهیم.

خودرو ی تبلیغاتی

گاهی قیافه‌راننده‌هایی که هر روز خودروشان را شسته و آن‌را پولیش می‌کشند با دیدن یک برچسب تبلیغاتی روی بدنه خودرو حسابی دیدنی می‌شود. حال آنکه برخی از این برچسب‌ها نیز به‌محض خشک شدن بدون برجا گذاشتن اثر چسب روی بدنه خودرو، جدا نمی‌شوند.

به‌نظر می‌رسد آن‌قدر با نصب کنندگان برچسب‌های تبلیغاتی برخورد قاطعی صورت نگرفته که این اواخر در کنار دیوار‌ها، خودرو‌ها یا بهتر بگوییم راننده‌ها نیز قربانیان این تبلیغات غیرقانونی شده‌اند. البته در تصویری که میترا‌آقازاده برای ما ارسال کرده فقط یکی از این برچسب‌ها مشاهده می‌شود حال آنکه برخی راننده‌ها مدعی‌اند هر‌چند وقت یکبار باید چند عدد از این برچسب‌ها را با ترفند‌های گوناگون از خودرو جدا کنند.

حق؛ زیر پای آسانسور سوار

از وقتی که آسانسور در بسیاری از ایستگاه‌های مترو نصب شده است، مشکل بالا و پایین رفتن از پله‌ها برای افرادی که نمی‌توانند از پله‌برقی استفاده کنند، مانند سالمندان، جانبازان و کم‌توان‌های جسمی و حرکتی حل شده است.

اما گاهی عده‌ای که به‌راحتی می‌توانند از پله‌برقی استفاده کنند با قدم گذاشتن در اتاق آسانسور در حقیقت حق شهروندی این قشر را زیر پا می‌گذارند و آنها را مجبور می‌کنند مدتی را البته با شرایط خاص، پشت در آسانسور منتظر بمانند یا قید استفاده از آسانسور را بزنند.

نکته جالب قضیه این است که به‌طور معمول تابلویی بالای در‌های این آسانسورها نصب شده است که مشخص می‌کند چه کسانی حق استفاده از آن‌را دارند. به‌هر ترتیب بد نیست بدانیم که ماموران ایستگاه‌های مترو جلوی افراد متخلف را می‌گیرند. در‌صورت مشاهده موارد اینچنینی نیز می‌توانید ماموران ایستگاه را برای جلوگیری از این تخلف با خبر کنید.

کوتاه و آهسته

سوار شدن به برخی تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی باعث می‌شود که مسافران بعد از پیاده‌شدن سردرد و گوش‌درد بگیرند. این مشکل از آنجا آغاز می‌شود که برخی از مسافران به محض سوارشدن، با صدای بلند و البته طولانی‌مدت، مشغول صحبت کردن با گوشی تلفن‌همراه خود می‌شوند. اغلب اوقات مسافران نیز بدون اینکه کوچک‌ترین اعتراضی از سوی راننده ببینند مجبور می‌شوند،

تمام جملات وی را گوش که چه‌عرض کنیم تحمل کنند. البته از آنجا که یادآوری این رفتار نادرست به‌هر فردی ممکن است باعث رنجیدن وی شود برخی راننده‌های خوش‌ذوق برای رعایت حال همه مسافران، عبارتی با مضمون «صحبت با تلفن‌همراه، کوتاه و آهسته» را داخل خودرو نصب می‌کنند. این جمله باعث می‌شود اغلب مسافران از همان ابتدا متوجه رفتار درست شوند.

کد خبر 119175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز