سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

اگر ناگهان در خیابان موتور بدون سرنشینی را مشاهده کردید که با سرعت در‌حال حرکت است به‌جای فرار از دست ارواح خبیث، دنبال یکی از راننده‌هایی باشید که مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید بار غیرمجاز می‌زنند.

حمل بار

زیرا بسیاری از بار‌های اینچنینی رفیق نیمه‌راه بوده و تا انتهای مسیر راننده را همراهی نمی‌کنند. البته بار‌هایی که وسط‌راه هوس می‌کنند پیاده شوند دست‌کم باعث ترافیک شده و در بسیاری موارد نیز زمینه را برای بروز یک تصادف تمام‌عیار رانندگی فراهم می‌کنند. حال‌آنکه برخی راننده‌ها تصور می‌کنند فقط ابعاد و ارتفاع بار است که مجاز‌بودن آن‌را تامین می‌کند.

این در حالی است که نوع بسته‌بندی کالا‌ها در چنین شرایطی می‌تواند آنها را با جریمه پلیس روبه‌رو کند. صاحب‌بار نیز در چنین مواردی باید از بسته‌بندی بار بدون در‌نظر گرفتن موارد ایمنی جلوگیری کند.

آستیگماتیسم زباله‌ای

با دیدن سطل‌مکانیزه‌‌خالی و انبوه زباله‌های کنارش شاید بتوان گفت که این اواخر نوع‌جدیدی از آستیگماتیسم و دوبینی‌چشمی در برخی مناطق شهر به‌وجود آمده است. طی این بیماری شخص مبتلا، سطل زباله خالی را به درستی تشخیص نمی‌دهد و زباله‌ها را به‌جای داخل آن، به کنارش می‌اندازد. نخستین علائم این بیماری نوعی بی‌توجهی به حقوق شهروندان دیگر است و کم‌کم بیمار، استفاده از کیسه‌زباله را نیز فراموش می‌کند.

وی زباله‌های خیس و بدبو را بدون کیسه کنار جوی و سطل‌های مکانیزه آن‌هم از ابتدای صبح رها می‌کند و به‌این ترتیب بسیاری از زباله‌ها تا شب‌هنگام که ماموران شهرداری از راه برسند حسابی کوچه و هوای آن‌را آلوده می‌کند. البته برخی نیز که هنوز به این بیماری مبتلا نشده‌اند به‌بهانه پر‌بودن سطل زباله، تمام نخاله‌های ساختمانی و دیگر زباله‌های غیرمجاز را کنار این سطل‌ها رها می‌کنند که این سرماخوردگی ذهنی نیز در جای خود قابل بررسی است.

بازرسی در باک

در سال‌های اخیر با روش‌های ایمنی گوناگون به‌کار گرفته شده در خودروها و روش‌های امنیتی پلیس، درصد سارقانی که بخواهند تمام خودرو را یکجا به‌سرقت ببرند کاهش یافته است ولی هنوز سرقت لوازم خودرو با وجود نصب دزدگیرهای پیشرفته روی خودروها وجود دارد. به‌همین دلیل هر روز شاهد این هستیم که برخی راننده‌ها برای اطمینان خاطر بیشتر حتی چادر روی خودروی خود را نیز قفل و زنجیر می‌کنند تا از دست سارقان در امان بماند.

اما به‌نظر می‌رسد یکی از مواردی که باید به‌نوعی در خودروها خوب قفل و زنجیر شود باک خودورهاست تا بنزینی که این روزها کم‌کم ارزش خود را نشان می‌دهد مورد سرقت قرار نگیرد. برای نمونه در همسایگی یکی از نگارنده‌های این ستون چند مورد سرقت بنزین از خودروهای پارک شده در خیابان طی چند شب گذشته به‌نحوی گزارش شده است که بیشتر آنها به دزدگیر مجهز بوده‌اند. بنابراین بهتر است سلامت در باک خودرو را بازرسی کرده و در صورت بروز چنین اتفاقی مراتب را هرچه سریع‌تر به پلیس اطلاع دهید تا یک وقت گالن به دست نشوید.

خطوط پارکبان یا عابرپیاده

جلو آمدن بیش از حد خودروها در پشت چراغ‌قرمز تقاطع‌ها و قرار گرفتن آنها روی خطوط عابرپیاده گلی بود که به سبزه پارک‌کردن خودروها روی این خطوط نیز آراسته شد.‌ به‌هرحال به‌نظر می‌رسد برخی رانندگان مانند آنچه در تصویر می‌بینید خطوط عابرپیاده را با خطوط محدوده طرح پارکبان‌ها اشتباه می‌گیرند.

البته با چنین رفتاری از سوی این راننده‌ها فقط رهگذران نیستند که به‌خاطر این پارک نابجا روی خطوط عابر پیاده، متضرر می‌شوند بلکه بسیاری از رانندگان برای گردش به‌راست در این تقاطع‌ها غافلگیر می‌شوند. بنابراین جدا از مظلوم واقع‌شدن عابر‌پیاده، نباید حتی برای یک کار کوچک در هر جایی که شد پارک کنیم.

کد خبر 119262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز