گروه بین الملل: سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان با افشاگری توطئه‌های مرتبط با عملکرد دادگاه ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان هشدار داد که اعضای کمیته تحقیق این دادگاه در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره حزب‌الله هستند تا آن را به رژیم صهیونیستی منتقل کنند.

حسن نصر الله

نصرالله در سخنرانی خود که به‌طور مستقیم از چند شبکه تلویزیونی پخش شد، تاکید کرد: از مردم لبنان می‌خواهم بازپرسان دادگاه بین‌المللی حریری را تحریم کرده و با آنان همکاری نکنند؛ چون این اطلاعات به‌دست صهیونیست‌ها می‌رسد و همکاری با این دادگاه تجاوز علیه مقاومت محسوب می‌شود.

نصرالله با اشاره به اینکه اعضای کمیته تحقیق ترور حریری در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره حزب‌الله هستند تا آن را به اسرائیل منتقل کنند، گفت از این پس هرگز در قبال عملکرد این کمیته سکوت نخواهد کرد.وی از مقام‌ها و مردم این کشور خواست که هر نوع همکاری با دادگاه بین‌المللی رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان را متوقف کنند و از دادن هر گونه اطلاعات به این دادگاه خودداری ورزند.

دبیر کل حزب‌الله با اعلام اینکه برای نخستین بار می‌خواهد سکوت را درباره عملکرد دادگاه بین‌المللی بشکند و از اطلاعاتی پرده بردارد که نشان می‌دهد بازپرسان این دادگاه بیش از آنکه به‌دنبال یافتن عاملان ترور رفیق حریری باشند به‌دنبال کسب حداکثر اطلاعات در مورد حزب‌الله هستند، هشدار داد که هر نوع همکاری با آنها از این‌پس موجب کمک به آنها برای تجاوز به مقاومت است.

نصرالله با اشاره به اقدام این بازپرسان مبنی بر درخواست از یک پزشک زنان و زایمان در ضاحیه برای ارائه پرونده‌های پزشکی بیمارانش که در بین آنها پرونده زنان و دختران اعضای حزب‌الله نیز وجود داشته، این اقدام را خطرناک توصیف کرده و از لبنانی‌ها خواست در برابر چنین اقداماتی که شرف، کرامت، ملیت، اخلاق و همچنین سرنوشت کشورشان را هدف قرار داده، احساس مسئولیت کنند.

وی گفت: ما به مرحله‌ای بسیار حساس و خطرناک رسیده‌ایم که به شرافت ما بستگی دارد و لبنانی‌ها هرگز به چنین هتک‌حرمتی راضی نخواهند شد. دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: پرونده پزشکی بیش از 7هزار زن از سال 2003 تا 2010 قطعا ارتباطی با تحقیقات بین‌المللی ندارد.

بازپرسان کمیته تحقیق بین‌المللی روز چهارشنبه در ضاحیه واقع در جنوب بیروت، از یک پزشک متخصص زنان و زایمان خواستند تا پرونده بیمارانش را از سال 2003 تا به امروز به آنها ارائه دهد که این درخواست به وقوع درگیری‌هایی در این منطقه منجر شد.
سید حسن نصرالله اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد بازپرسان این دادگاه طی فعالیت 5 ساله‌شان در لبنان خواهان دسترسی به پرونده تمامی دانشجویانی که در 7 سال اخیر در لبنان تحصیل کرده‌اند، شده‌اند. نصرالله تاکید کرد که اعضای کمیته تحقیق همچنین خواستار دسترسی به تمامی ارتباطات تلفنی در لبنان شده و نقشه‌های جزئی و دقیق از تمامی خاک لبنان را طلب کرده‌اند.

وی این سؤال را مطرح کرد که درخواست چنین اطلاعاتی چه‌ارتباطی با جست‌وجو برای یافتن عاملان ترور رفیق‌حریری دارد و آیا چنین اطلاعاتی جز آنکه به کسب اطلاعات در مورد حزب‌الله کمک کند هدف دیگری دارد.دبیر‌کل حزب‌الله به بردباری و صبر این جنبش در قبال چنین اقداماتی اشاره کرد و گفت: در تمام این مدت با وجود اینکه می‌دانستیم دامنه این تحقیقات فراتر از موضوع ترور است، سکوت کردیم و سخنی بر زبان نیاوردیم. با اینکه می‌دانستیم اعضای این کمیته تحقیق در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره حزب‌الله هستند و آنچه آنها جمع‌آوری می‌کنند به اسرائیل منتقل می‌شود باز سکوت کردیم.

وی افزود: ما برای این سکوت کردیم تا کسی نگوید که مانع‌تراشی می‌کنیم و این موضوع حساسیت‌هایی را در کشور ایجاد می‌کرد، بنابراین برای مراعات حال خانواده حریری چیزی نگفتیم اما اکنون کار به جایی رسیده که نمی‌توان تحت عنوان هیچ توجیه سیاسی، داخلی، خارجی یا حفظ کرامت شخصی سکوت کرد.

وی همچنین به تجاوزات رژیم صهیونیستی در شهر ام‌الفحم در شمال سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و با انتقاد شدید از سکوت کشورهای عربی و جامعه بین‌الملل در قبال این جنایت اظهار داشت که این یک حادثه «عادی و گذرا» نیست.

کد خبر 119413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز