جمعه ۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

شاید برخی تصور کنند با یک دست نمی‌شود دو هندوانه برداشت یا با یک تیر خیلی هنر کنی می‌توانی دو نشان را بزنی، با‌وجود این گاهی پرشمار بودن نیاز‌های جامعه پرمشغله شهری ثابت می‌کند که با یک تیر چندین و چند هدف را می‌‌توان نشانه رفت و درست به هدف زد.

آکهی روی دیوار

برای نمونه سفارش‌دادن به افرادی که خرید‌های شما را با دوچرخه انجام می‌دهند می‌تواند یکی از مصداق‌های این موضوع باشد؛ در وهله نخست به گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری کمک می‌کنید،از سوی دیگر صدای نتراشیده و نخراشیده موتورسیکلت‌ در کوچه و خیابان کمتر به‌گوش می‌رسد،

فرد دوچرخه‌سوار برخلاف پیک‌های‌موتوری سوپرمارکت‌ها و فست‌فود‌ها به جای یک کالا می‌تواند چندین‌و‌چند خرید شما را انجام دهد، دیگر نگران محدودیت‌های خریدی که سوپرمارکت‌ها و دیگرفروشنده‌ها دارند نیستید و همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید حتی سفارش یک بسته آدامس نیز مشکلی ندارد؛

ضمن اینکه در شرایطی که اشتغال‌زایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است برای افرادی که قدرت خرید موتورسیلکت‌ را ندارند نیز کار ایجاد کرده‌اید. امید است که مسئولان نیز برای ساماندهی این شغل‌های مهربان با محیط‌زیست و جیب بیکاران، برنامه‌هایی تدوین و اجرا کنند.

پاسخ به‌پریز مجانی

چندی پیش در همین ستون مطلبی باعنوان پریز مجانی درج شد. در تصویر، کابلی آویزان از زیر پل مشاهده می‌شد که به نظر خطرناک می‌رسید و مطلب یاد‌شده به شهروندان پیشنهاد می‌کرد در صورت مشاهده چنین صحنه‌هایی هرچه سریع‌تر مراتب را به آگاهی مسئولان برسانند. پیرو چاپ این مطلب، روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پاسخی که به‌دفتر روزنامه ارسال کرده کابل‌های یاد‌شده را مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌های دیگری تشخیص داده است.

چفت‌وبست‌‌های پشت‌بام

برخی از ساکنان مجتمع‌های مسکونی بعد از پایان بارش باران و وزش توفان، تازه متوجه می‌شوند که چه بلایی سر وسایل روی پشت‌بام‌شان آمده است. برای نمونه بعد از صاف‌شدن آسمان هنگامی‌که می‌بینند شبکه‌های تلویزیونی برفکی شده متوجه می‌شوند که به‌‌طور حتم آنتن روی پشت‌بام تکان خورده است.

اما جدا از اینکه آسیب‌دیدن وسایل روی پشت‌بام می‌تواند ساکنان مجتمع‌ها را با هزینه تعمیر روبه‌رو کند، گاهی هزینه‌ای را هم به رهگذران بخت‌برگشته‌ای که گذرشان به کوچه‌های این مجتمع‌ها می‌افتد نیز تحمیل می‌کند. پرتاب‌شدن کلاهک دودکش و در‌های منبع انبساط آب‌گرم از روی پشت‌بام به داخل کوچه از جمله مواردی است که بارها در هوای بارانی به‌خاطر خراب بودن چفت‌وبست‌های آنها اتفاق افتاده است. بنابراین با احتمال اینکه در این روزها هرلحظه امکان وزش باد شدید و توفان وجود دارد بهتر است پیش از هر اتفاقی سری به پشت‌بام بزنید و از محکم‌بودن وسایل موجود در این مکان اطمینان حاصل کنید.

آموزش کودکانه

برخی افراد با دیدن رفتاری درست از سوی کودکان، یادگرفتن از آنها را به‌اصطلاح عار ‌دانسته و رفتار غلط خود را جلوی آنها همچنان ادامه می‌دهند. آنچه در تصویر می‌بینید نمونه‌ عملی همین رفتار است. تعدادی از دانش‌آموزان هنگام بازگشت به خانه بهترین مکان عبور از خیابان یعنی خطوط عابرپیاده را انتخاب کرده‌اند.

این در حالی است که آنها در این بین با تعجب به موتورسیکلت و دوچرخه‌ای نگاه می‌کنند که نه‌تنها مسیر پیاده‌رو را برای عبور انتخاب کرده، بلکه ادامه حرکت‌شان عمود بر مسیر خیابان است.

کد خبر 119431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز