همشهری آنلاین: دولت موظف شد کلیه استاندارد‌های لازم برای خط و زبان فارسی و تاریخ هجری شمسی را حداکثر تا پایان سال اول تدوین کند.

مجلس دولت را مکلف کرد تا درجهت حذف اسامی لاتین از سر در اماکن عمومی، شرکت‌ها و بسته بندی کالاها اقدام کند.

به گزارش ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس بررسی جزییات برنامه پنجم موادی از آن را تصویب کردند.

براین اساس به منظور تعمیق ارزش‌ها. باور‌ها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی - ایرانی، اعتلای معرفت دینی و تقویت هنجارهای فرهنگی و اجتماعی و روحیه کار جمعی، ابتکار، ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار، تبلیغ ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی و گسترش خط و زبان فارسی، دولت مکلف شد حمایت‌های لازم را از بخش غیر دولتی ( اعم از حقیقی و حقوقی) در مواردی که در ادامه می‌آید ، به عمل آورد.

گفتنی است؛ برنامه‌های اجرایی دینی، مذهبی، هنری، فرهنگی، آموزشی و علمی و طراحی، تولید، توزیع، انتشار و صدور خدمات و محصولات فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، صنایع درستی و میراث فرهنگی از دیگر موارد است و طراحی، تولید، ‌توزیع و صدور خدمات و محصولات فرهنگی و هنری و سینمایی یا رسانه‌ای، صنایع دستی که موجب ترویج فرهنگ برهنگی، بد حجابی و بی‌حجابی و ابتذال باشد ممنوع است . همچنین توسعه تولیدات و فعالیت‌های رسانه‌ای، فرهنگی و هنری و رسانه‌ای، فرهنگی و هنری دیجیتال و نرم افزارهای چند رسانه‌ای و نیز حضور فعال و تاثیرگذار در فضای مجازی و توسعه و راه اندازی موسسات، هیات‌ها و تشکل‌های فرهنگی، ‌هنری رسانه‌ای، دینی و قرآنی و اقدام برای حذف اسامی لاتین از سردر اماکن عمومی، شرکت‌ها و بسته بندی کالاها از دیگر موارد است.

دولت همچنین موظف شد کلیه استاندارد‌های لازم برای خط و زبان فارسی و تاریخ هجری شمسی را حداکثر تا پایان سال اول تدوین کند.

با مصوبه مجلس در اجراء منشور توسعه فرهنگ قرآنی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی معاونت موظف شد حداکثر تا پایان سال دوم برنامه، اسناد راهبردی توسعه حوزه‌های آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج، پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور را براساس پیشنهاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی تهیه و برای تصویب به هیات وزیران تقدیم کند.

کد خبر 119564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز