چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

این روز‌ها گاهی خود خودرو‌ها نیز از حرکات شگفت‌انگیز راننده‌ها شاخ در می‌آورند. برای‌نمونه خودرو‌هایی که به وسیله آنها فرش و لوله‌ حمل می‌شود مصداق این مورد هستند. یکی لوله‌ای به بلندی ناودان خانه را با دستش کنار در نگه می‌دارد.

ماشین سواری حمل لوله

دیگری چند تخته فرش را از شیشه‌های خودرو بیرون می‌گذارد و با آن در شهر تردد می‌کند. نکته جالب ماجرا اینجاست که اگر راننده‌ دیگری که در حال انجام همین تخلف است چنانچه بارش به وی نزدیک بشود بوق اعتراض وی در کوچه و خیابان می‌پیچد.

شاید اگر بعد از این به‌جای صفت زرنگ برای شهروندان اینچنینی صفت ناآگاه از قوانین زندگی اجتماعی را به کار ببریم تعداد آنها کاهش یابد. تا به‌حال بسیاری از بزرگ‌تر‌ها عادت داشتند برای جوانانی که از این حرکات خودداری می‌کنند صفت کمر‌و، خجالتی یا حتی بی‌عرضه را استفاده کنند. نتیجه‌اش نیز همین می‌شود که در سطح شهر مشاهده می‌کنیم. بنابراین به جای غر زدن در مورد نبود فرهنگ ترافیک کمی هم به وظایف خود عمل کنیم.

سپر ضدجریمه

اگر تصور کردید که سوژه این عکس، نردبانی است که پشت این وانت بدون هیچ وسیله ایمن‌کننده‌ایی رها شده، در اشتباهید. سوژه تصویر یاد‌شده به سپر‌های جدید و به قول معروف ضدجریمه‌ایی اختصاص دارد که بنابر تصور راننده‌ها پلاک را از دید پلیس مخفی می‌کند. حال آنکه هر یک از این پلاک‌ها را می‌توان نماد ساده‌‌انگاری راننده‌ دانست.

زیرا پلیس به‌محض مشاهده چنین مواردی علاوه بر جریمه خودرو، آن‌را به پارکینگ نیز منتقل کرده و جلوی رفت‌و‌آمد آن‌را در شهر می‌گیرد. یادآوری این نکته نیز ضروری است که ماموران راهنمایی و رانندگی با برگه‌های کاغذ کوچکی که به عنوان پلاک‌موقت استفاده می‌‌شوند در صورت ناخوانا بودن آنها به طور حتم برخورد می‌کنند.

اپیدمی ویروس رایانه‌ای

گویا با اپیدمی‌شدن ویروس سرماخوردگی در این روزها انواع ویروس‌های رایانه‌ای هم به یک اپیدمی تبدیل شده است. نمایشگاه الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک آنقدر تکنولوژی‌های گوناگون و البته جدید دارد که بسیاری از قسمت‌های آن برای بازدیدکنندگان جالب خواهد بود.

در این بین برخی از شرکت‌ها اقدام به پخش انواع سی‌دی‌ و دی‌وی‌دی‌های نرم‌افزاری و تبلیغاتی خود بین بازدیدکنندگان می‌کنند. اما نکته‌ای که گه‌گاه کاربران را بعد از بررسی این سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها در رایانه شخصی غافلگیر می‌کند آلوده‌بودن برخی از آنها به انواع ویروس‌ رایانه‌ای است.

گویا از آنجا که برخی شرکت‌ها فرصت کافی برای رساندن همه سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های خود در زمان مقرر نداشته‌اند، تعدادی از آنها را بدون هیچ ‌آزمایش و دقتی به‌دست بازدیدکنندگان‌ می‌دهند. به هر حال بهتر است این کار که با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبه‌روست با دقت بیشتری انجام شود.

اطلاع‌رسانی کسبه

برخی از کسبه‌ محله‌ها آخر‌وقت که می‌شود زباله‌های خود را در پیاده‌رو خالی می‌کنند. این در حالی است که برخی از آنها نبود سطل‌های مکانیزه زباله در اطراف مغازه خود را دلیل این کار بیان می‌کنند. به‌هر حال بسیاری از کسبه در انتهای روز با کلی کارتن‌خالی و پلاستیک‌پاره مواجهند اما چاره کارشان گذاشتن زباله‌ها و مواد بازیافتی در گوشه پیاده‌رو نیست. چاره کار آنها اطلاع‌رسانی سریع به سامانه مرکز 137‌است.

نمونه‌ اقدام سریع شهرداری برای نصب تعدادی دیگری از سطل‌های مکانیزه تفکیکی و زباله را در یکی از خیابان‌های شهر در تصویر مشاهده می‌کنید. اعلام بموقع کسبه این محل به شماره تلفن 137‌نصب سطل‌های بیشتر به‌منظور جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها، کاغذها و ... را در پی داشته است.

کد خبر 120441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز