دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

این روز‌ها حتی هندوانه‌ها نیز به فراخور زمان دچار تغییر شده‌اند. برای نمونه با اینکه تا همین چند سال پیش هندوانه‌‌تو زرد، نماد نارسی محسوب می‌شد اما این روز‌ها هندوانه‌های توزرد را کنار خیابان روی دست می‌گیرند و مردم نیز آنها را روی دست می‌برند.

هندوانه

البته فروشنده‌های هندوانه‌های قرمز نیز برای اینکه از قافله عقب نمانند دست روی دست نگذاشته‌اند و شاید برای اینکه نمی‌توانند صورت هندوانه‌ها را با سیلی سرخ کنند با اسپری به جان آنها افتاده و با این کار علاوه‌ بر آنها، خریدار‌ها را نیز رنگ می‌کنند.

تعدادی نیز همان‌طور که در تصویری که نیما‌علیزاده برای ما ارسال کرده برای هندوانه‌ها گارانتی هم می‌دهند. دستکاری میوه‌ها در حالی رخ می‌دهد که چندی است میوه‌های ارگانیک به بازار آمده‌‌اند. این میوه‌ها بدون کود‌های شیمیایی و به روش‌های طبیعی کشت و برداشت می‌شوند. بنابراین با خرید این میوه‌ها و بالا‌بردن تقاضا برای این میوه‌ها می‌توانیم آمار هر نوع دستکاری میوه‌ها را کاهش دهیم.

سارقان صندلی

شاید شما هم فیلمی را که شخصیت‌های آن سارقانی بودند که جواهرات را داخل صندلی پنهان کرده و سپس طی ماجراهایی آن صندلی گرانبها را گم کردند، دیده باشید. آنها بعداً مجبور شدند برای یافتن جواهرات سرقتی تمام صندلی‌های شبیه آن‌را در شهر سرقت یا خریداری کنند و با پاره کردن یک‌به یک آنها به جست‌وجوی خود ادامه دهند.

حال به نظر می‌رسد گذر سارقان این فیلم به برخی محله‌های شهر ما نیز افتاده است. آنها به لابی مجتمع‌های مسکونی سر می‌زنند و فقط صندلی‌ها را با خود می‌برند. همین موضوع باعث شده برخی مدیران مجتمع‌ها صندلی‌ها را با قفل و زنجیر به هم ببندند تا سارقان از این محل دست‌خالی بیرون بروند.

تنها اشکال این قضیه این است که ساکنان و دیگر افرادی که می‌خواهند از این محل عبور کنند گاهی پای‌شان به این زنجیر‌ها گیر کرده و تعادل‌شان را از دست می‌دهند. بنابراین بهتر است برای گرفتن چنین تصمیم‌هایی نظر اکثریت افراد ساکن در ساختمان در نظر گرفته شود.

اثر انگشت خود ما

اگر خواستید مانند کارآگاهان تیزهوش دنبال اثر انگشت بگردید، لازم نیست جای دوری بروید؛ روی در و دیوار منزل و محل کار پر است از اثر انگشت‌هایی که هم مجرم‌بودن صاحب آن‌را نشان می‌دهد و هم نیازی به کارشناسی پلیس ندارد. با یک درجه تخفیف، جرم که نه ولی اشتباه صاحب این اثر انگشت هنگامی روشن می‌شود که کنار دستگیره در‌ها و روی بخش‌های خاصی از دیوار‌ها جمع‌شدن این اثر انگشت‌ها لک سیاهی را تشکیل می‌دهد که گاهی پاک نمی‌شود.

هزینه رنگ‌آمیزی یا کاغذدیواری کردن مجدد دیوار‌ها نیز چه به‌عهده شرکت و سازمان محل کار شما باشد چه درمنزل بر عهده خود شما، گناه هزینه و زمان‌بری آن به طور کامل متوجه شماست.

مجوز سدمعبر

این روز‌ها برخی راننده‌ها برای دور‌زدن مسیر، ورود به کوچه ورود ممنوع و بالاخره پارک غیرمجاز، اقدام به اجازه گرفتن از ماموران پلیس می‌کنند؛ به امید اینکه این اجازه گرفتن مجوزی برای آنها بشود و پلیس تخلف آنها را نادیده بگیرد. هرچند ماموران پلیس تفاوت اجازه گرفتن و مجوز داشتن را به خوبی می‌دانند اما نوع کتبی این حرکت نیز چندی است رایج شده است.

یکی، از دلایل و اضطراری بودن مورد می‌‌نویسد، دیگری به قول معروف نامه فدایت شوم می‌نویسد و خلاصه یکی هم مانند صاحب این موتور عذر بدتر از گناه می‌آورد. به‌هر حال از آنجا که نقض قوانین راهنمایی و رانندگی در بسیاری موارد حقوق دیگران را نقض می‌کند بهتر است از این نوع اجازه گرفتن‌ها دست برداریم و بیش از پیش به قانون احترام بگذاریم.

کد خبر 121388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز