گروه حوادث: مرد تبهکار بعد از ربودن کارت عابربانک مقتول با خانواده وی تماس گرفت و همین تماس راز سرقت خونین را فاش کرد.

متهم

عملیات پلیسی برای دستگیری قاتل رفیق کش، هنگامی کلید خورد که اعضای خانواده مرد میانسالی بعد از یک تلفن مشکوک، از میهمانی خانوادگی به خانه خود بازگشته و در کمال ناباوری با جسد خونین پدر خانواده روبه‌رو شدند.با گزارش این جنایت، ماموران کلانتری و بازپرس ویژه قتل شهرستان رباط کریم، بررسی‌های ابتدایی در این باره را آغاز کردند.

کارآگاهان جنایی در بررسی‌های اولیه متوجه شدند ساعاتی قبل از حادثه، مقتول به همراه خانواده خود به منزل پدرش رفته اما دقایقی بعد با تماس تلفنی فردی آشنا از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. درحالی‌که بررسی صحنه جنایت بیانگر آن بود که عامل یا عاملان جنایت به احتمال زیاد با مقتول آشنا بوده و به‌راحتی وارد خانه مقتول شده اند، کارآگاهان به تحقیق از خانواده مقتول پرداختند.

تهدید تلفنی

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، همسر مقتول در بازجویی‌ها به کارآگاهان جنایی پلیس رباط کریم گفت: بعد از چند ساعت که همسرم از خانه خارج شده بود، تلفن همراهم به صدا درآمد. وقتی جواب دادم از آن سوی خط، مردی ناشناس مدعی شد همسرم را به گروگان گرفته و باید رمز عابربانکی را که همراه شوهرم است به او بدهم وگرنه همسرم را به قتل می‌رساند.

همسر مقتول افزود: با شنیدن حرف‌های تماس گیرنده ناشناس به‌شدت وحشتزده شدم و به همین دلیل رمز عابربانک را در اختیار وی قرار دادم، پس از آن از آنجا که بسیار نگران شده بودم، به همراه فرزندم و پدرشوهرم به سمت خانه حرکت کردیم اما بعد از ورود به خانه، با جسد خونین همسرم روبه‌رو شدیم که به قتل رسیده بود. با این اظهارات ردیابی‌ها برای دستگیری قاتل آشنا آغاز شد.

صدای آشنا

درحالی‌که پلیس سرنخ مهمی از عاملان جنایت نداشت، چند روز بعد از این حادثه، همسر مقتول بار دیگر به اداره آگاهی رباط کریم رفت و اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار پلیس قرار داد.این زن به ماموران گفت: فکر می‌کنم صدای فرد ناشناسی که با من تماس گرفته است برایم آشناست و احتمال می‌دهم که او یکی از دوستان قدیمی شوهرم باشد. با این سرنخ کارآگاهان وارد عمل شدند و دریافتند مهم‌ترین مظنون این جنایت، بعد از وقوع قتل متواری شده و هیچ‌کس از وی خبری ندارد.

در این مرحله از تحقیقات، کارآگاهان با بررسی‌های تخصصی این مرد را در یکی از شهرهای غربی کشور رد زنی کرده و با گرفتن نیابت قضایی، او را در این شهر دستگیر کردند و به آگاهی رباط کریم انتقال دادند.

رفیق‌کشی به خاطر مواد

متهم در همان بازجویی‌های اولیه با اعتراف به قتل رفیق قدیمی‌اش درباره انگیزه خود از این جنایت مرگبار گفت: شب حادثه با مقتول تماس گرفتم و به بهانه اینکه با وی کار واجبی دارم از او خواستم به خانه‌اش برگردد، او هم که از نقشه من خبر نداشت این کار را کرد.

وقتی با هم وارد خانه شدیم بعد از خوردن شام از او درخواست پول کردم اما او که می‌دانست من پول را برای تهیه مواد‌مخدر می‌خواهم حاضر به دادن پول نشد که همین موضوع باعث درگیری بین ما شد و من با ضربات چاقو او را به قتل رسانده و بعد از سرقت پول‌هایش، عابربانک او را هم برداشتم.

متهم به قتل در ادامه بازجویی‌ها افزود: ساعاتی بعد با همسر مقتول تماس گرفتم و با بیان اینکه شوهرش را گروگان گرفته‌ام با تهدید از او خواستم رمز کارت عابربانک همسرش را در اختیارم بگذارد. وقتی او شماره رمز را در اختیارم گذاشت با این شگرد پول‌های وی را از حسابش خارج کردم اما نمی‌دانستم که ممکن است همسر او صدایم را شناسایی کند و این تماسم باعث افشای راز جنایت شود. سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی، فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم با اعلام این خبر گفت: متهم به قتل با تکمیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کد خبر 121729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز