همشهری آنلاین: طرح جدید بیمه حوادث طبیعی ساختمان‌ها سه ماه دیگر با همکاری وزارتخانه‌ها و سایر سازمان‌های مسئول و با استفاده از تجارب جهانی تهیه و به هیئت دولت ارائه می‌شود تا در مراحل تصویب قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نوروز کهزادی رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان این مطلب افزود: بررسی تجارب سایر کشورها نشان می دهد که زیاندیدگان، دولت، شرکت‌های بیمه و سازمان های حمایتی به طور مشترک در جبران خسارت حوادث طبیعی سهیم هستند و با استفاده از سازکار بیمه ای وایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی می توان زمینه مشارکت آحاد مردم جامعه را جبران خسارت زیان دیدگان فراهم کرد.

کهزادی گفت: همچنین می توان درصد مشارکت دولت را کاهش داد تا به تدریج درصد مشارکت مردم به حداکثر و درصد مشارکت دولت به حداقل برسد.

به گفته کهزادی، در کشورهای مختلف بیمه های بازرگانی با ارائه پوشش های لا‌زم در جبران خسارت های این گونه حوادث موفق بوده‌اند و از دغدغه دولت ها در جبران این خسارت ها کاسته اند.

رئیس شورای عالی بیمه گفت: با تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی حق بیمه ناچیزی از تمام واحد های مسکونی و تجاری دریافت خواهد شد و مردم می توانند پوشش مازاد بر حداقل را به صورت اختیاری از شرکت های بیمه دریافت کنند.

کد خبر 12271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز