جمعه ۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: تمهیدات پلیس و راهنمایی و رانندگی در مورد برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم اعلام شد.

محرم

در همین زمینه معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه عزاداری سنتی و خودجوش مردمی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فرصتی تاریخی برای ترویج ارزش‌های اسلامی است، گفت: حمل علم و کتل و خطاطی‌های مذهبی روی بدنه خودرو و پخش صوت عزاداری از داخل خودروها و نصب شمایل نیاز به برخورد انتظامی ندارد.

سردار بهمن کارگر، با اعلام این مطلب افزود: به‌غیراز مراسم قمه‌زنی در منظر و عموم، برای سایر نمادها مانند حمل علم و کتل، بلندگو و نواختن طبل، سنج و سازهای مرسوم سنتی هیچ‌گونه ممنوعیتی وجود ندارد.وی تصریح کرد: با تعامل رده‌های اجتماعی و حضور هوشمندانه عوامل آشکار و پنهان انتظامی و امنیتی، خدمت‌رسانی به عزاداران در دستور کار فرماندهان انتظامی استان‌ها قرار گرفته است.

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: روانسازی و تسهیل جریان ترافیک حین عزاداری از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی و همکاری هیئت‌ها صورت می‌پذیرد.کارگر خاطرنشان کرد:در این ایام خطاطی‌های مذهبی روی شیشه، در موتور و صندوق عقب و پخش صوت عزاداری از داخل خودروها و نصب شمایل نیاز به برخورد انتظامی نداشته و درصورت ضرورت مراتب به‌صورت ارشادی و با همکاری عزاداران حل و فصل می‌شود.

ایستگاه‌های صلواتی عبور خودروها را مختل نکنند

در همین حال رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تشریح تمهیدات ترافیکی عزاداری‌های ماه محرم گفت: ایستگاه‌های صلواتی و دسته‌های عزاداری نباید عبور خودروها را مختل کنند.سردار حسین رحیمی گفت: به‌منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) تمهیدات ترافیکی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: شهروندان از نصب داربست و طاق نصرت برای مراسم عزاداری در مسیر سواره‌رو که پایه‌های داربست مسیر را اشغال کرده و موجب اختلال در عبور و مرور می‌شود خودداری کنند. رئیس پلیس راهور تهران گفت: محل‌های استقرار ایستگاه‌های صلواتی بایستی به‌صورتی باشد که خارج از مسیر تردد خودروها بوده و باعث ایجاد ترافیک نشود.

وی اظهار داشت: در خیابان‌های عریض که جدا‌کننده (رفیوژ) در وسط معبر وجود دارد، هنگام حرکت دسته جات عزاداری بایستی به‌نحوی عمل شود که حداکثر یک خط عبوری برای تردد خودروها باز باشد.سردار رحیمی تأکید کرد: از حمل علامت که به واسطه عرض زیاد مشکل ترافیکی برای سایر شهروندان ایجاد می‌کند خودداری کنید. برای عزیمت به محل‌های عزاداری حتی‌المقدور از آوردن وسایل شخصی خودداری شود. شب هنگام و به‌واسطه تاریکی، هنگام حرکت از لباس‌های روشن استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: عزاداران برای انتظام‌بخشی به حرکت ضمن رعایت مسائل ایمنی در طول مسیر با عوامل پلیس راهور و همیاران محرم همکاری کنند. وی اظهار داشت: استفاده از وانت و کامیونت برای جابه‌جایی عزاداران مطلقاً ممنوع است.

سردار رحیمی افزود: حتی‌المقدور از حرکت دادن دسته‌های عزاداری از مسیرها و معابر اصلی که موجبات ترافیک را فراهم می‌کند، خودداری شود و از توزیع نذورات در تقاطع‌ها و لابه‌لای خودروها که عامل ایجاد بیشتر ترافیک است، خودداری کنند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس تهران بزرگ گفت: شهروندان در طول مسیر چنانچه تصادفاتی به وقوع پیوست ضمن هدایت خودروها به منتهی الیه سمت راست با تلفن 110 تماس بگیرند.

کد خبر 122800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز